Cik reižu esat apmeklējis vietni un saņēmis uzvedni ar aicinājumu iespējot sīkfailus? Tas drīz mainīsies saskaņā ar jauno Google paziņojumu. Pirms pāris dienām meklēšanas gigants paziņoja, ka pārtrauks lietotāju izsekošanu, kad viņi ritina tīmekļa lapas. Tas tiek darīts gadiem ilgi, pateicoties tā sauktajiem cepumiem. Turklāt uzņēmums ir apsolījis neizstrādāt un neizmantot alternatīvu sīkdatnēm, tiklīdz tiks likvidēta trešo pušu sīkdatņu izmantošana.
Lai gan tās var būt labas ziņas tiem, kam rūp privātums, tas nenozīmē, ka Google pārtrauks izmantot savu informāciju. Šī informācija tiek vākta tieši no lietotājiem, kad viņi apmeklē vietnes un pakalpojumus, ko kontrolē Google. Turklāt sīkfailu nāve nenozīmē, ka uzņēmums samazinās tehnoloģiju, ko tas izmanto interneta lietotāju identificēšanai un reklāmu rādīšanai. Pagaidām paliks kā ir. Google Ads ir šeit, lai paliktu, un uzņēmumam joprojām ir nepieciešams gudrs veids, kā atbalstīt savu ekosistēmu.
Sīkdatņu beigas nozīmē ardievas interneta sākuma nodaļai. Tiem, kas nesen atvadījās no Flash Player, ir pienācis laiks atvadīties no vēl viena "varoņa", kas bija daļa no mūsu ikdienas navigācijas internetā. Datoru tīmekļa pārlūkprogrammas noteica nozīmīgu vēstures posmu ar novatoriskiem jauninājumiem, un, protams, sīkfaili bija viens no šiem jauninājumiem.
Stāsts par visvareno cepumu
Файли cookie спочатку були винаходом комп’ютерного програміста Лу Монтуллі. Він запропонував першу ітерацію Cookies в 1994 році та назвав їх, що стосуються “чарівних cookie”, покладених вченими на звичайні комп’ютерні операції. За відсутності цих файлів cookie, «кожен раз, коли користувач натискає, щоб перейти на іншу сторінку, він стає просто черговим випадковим користувачем, який не має можливості пов’язати їх із дією, яку він зробив кілька хвилин тому». Іншими словами, вебвідстеження.
Файли cookie відкрили браузерам можливість фактично “знати” та “пам’ятати” своїх користувачів. Вони є базовим інструментом, який популяризував Інтернет для більших маркетингових цілей. У «комерційній мережі» файли cookie допомогли породити всесвіт, де особиста конфіденційність легко порушувалася, дозволяючи рекламу тисяч продуктів з’являтись на домашніх сторінках.
Tomēr nesenie sasniegumi nozarē ir noveduši pie sīkdatņu lietošanas beigām. Klienti ir pavadījuši vairākus gadus, apkopojot lietotnes mobilajās ierīcēs, kas neuzkrāj tīmekļa izsekošanas sīkfailus tik efektīvi, kā kādreiz galddatoros. Piemēram, Google pārlūkprogramma Chrome darbojas, lai bloķētu šīs trešās puses sīkfailus. Apple pārlūkprogramma Safari ieviesa sīkfailu bloķēšanu nedaudz agrāk.
За словами Девіда Темкіна, керівника Google: “Люди не повинні приймати відстеження в Інтернеті, щоб отримати переваги відповідної реклами. Google оголосив, що знайде альтернативи цифровим браслетам на щиколотці, і рекламодавцям не потрібно відстежувати окремих споживачів в Інтернеті, щоб отримати переваги цифрової реклами від ефективності “.
Sīkfailu beigas nenozīmē tīmekļa izsekošanas beigas
Tā kā Google ir gatavs iznīcināt sīkfailus, mēs uzskatām, ka tam jau ir reālas iespējas savam uz reklāmām balstītam ieņēmumu modelim. Patiesībā Google mārketinga speciālisti šim brīdim ir gatavojušies jau vairākus gadus. Viņi ir izstrādājuši alternatīvus veidus, kā izsekot cilvēkiem, kuri sērfo tīmeklī. Turklāt meklēšanas gigants ir izveidojis digitālos rīkus kā daļu no "privātuma smilškastes", kas apkalpo reklāmas, kas paredzētas līdzīgi domājošām grupām.
Тож закінчення файлів cookie обов’язково означає, що вас не відстежуватимуть в Інтернеті. Чесно кажучи, вже немає можливості мати “інтерактивний перегляд”, не погоджуючись з певними умовами.