Німеччина є другим найбільшим виробником електромобілів у світі зі значним обсягом виробництва у 2023 році. За даними Німецької асоціації автомобільної промисловості (VDA), у 2023 році в країні було вироблено 1,27 мільйона чистих електромобілів (EV) та гібридних транспортних засобів з можливістю підзарядки, посівши друге місце у світі після Китаю. У 2023 році з німецьких виробничих ліній зійшло 995 000 чистих електромобілів. Ця цифра є значною, що свідчить про прихильність країни до виробництва електромобілів. Наразі Китай домінує у світовому виробництві електромобілів, але більшість автомобілів продається лише на внутрішньому ринку. На противагу цьому, 76% електромобілів Німеччини продаються за кордоном, що робить її значним гравцем на світовому ринку електромобілів.
Європейське лідерство
Німеччина стала провідним ринком електромобілів у Європі зі значними темпами зростання та впровадження. Станом на 1 січня 2022 року Німеччина мала найбільший парк електромобілів у Європі, що становить 2,5% від усіх легкових автомобілів на німецьких дорогах. У 2020 році в Німеччині було зареєстровано рекордні 394 632 легкових електромобілі, випередивши Норвегію і ставши країною з найбільшим ринком електромобілів у Європі. Це зростання продовжується, і з 2010 року загальна кількість зареєстрованих електромобілів становить 1 178 178 одиниць, включаючи 599 254 повністю електричні автомобілі та 578 924 гібриди.
Потужна інфраструктура досліджень і розробок, висококваліфікована робоча сила та інтеграція галузевих ланцюжків доданої вартості дозволили компаніям розробляти передові технології, що відповідають майбутнім потребам мобільності.
Ринок електромобілів у Німеччині зазнав значного зростання: у 2021 році продажі зросли більш ніж удвічі – до 681 410 одиниць з можливістю підзарядки, захопивши рекордну частку ринку у 26,0%. Частка ринку електромобілів у загальному обсязі продажів автомобілів у країні також зросла, досягнувши 25% у 2023 році, а в 2021 році на електромобілі припадало 17% від загального обсягу продажів у Європі.
Німеччина, безсумнівно, є лідером європейського виробництва електромобілів, оскільки її випуск перевищує сукупний показник Іспанії (256 000 автомобілів) та Франції (225 000 автомобілів), які посідають друге місце в рейтингу. Значний внесок у цей обсяг виробництва вносять такі відомі автовиробники країни, як Volkswagen, BMW та Mercedes-Benz.
Частка ринку та прогнози на майбутнє
За оцінками Федерального транспортного відомства Німеччини, до 1 січня 2030 року в країні буде зареєстровано близько 10 мільйонів електромобілів. Це лише прогноз, і він може змінюватися залежно від багатьох факторів, таких як зміни в політиці або технологічний прогрес. Виходячи з існуючої кількості автомобілів, це означає, що частка ринку електромобілів становитиме від 20 до 25 відсотків. Цей прогноз підкреслює значний потенціал зростання електромобілів у Німеччині.
Складнощі розробки програмного забезпечення та ланцюжка постачання
Німецькі автовиробники також стикаються зі складнощами в розробці програмного забезпечення та ланцюгах постачання, через що вони відстають від Tesla та китайських виробників оригінального обладнання (OEM) у технологіях електромобілів та ефективних ланцюгах постачання. Крім того, німецьким автовиробникам часто доводиться співпрацювати з американськими та східноазійськими компаніями, щоб задовольнити свої потреби в акумуляторах, що призводить до проблем залежності та уповільнює темпи розвитку в галузі досліджень і розробок акумуляторних технологій.
Історія німецького ринку електромобілів (EV)
Німеччина має багату історію розвитку та впровадження електромобілів. Країна була в авангарді інновацій у сфері електромобілів (EV), причому значні віхи були досягнуті як у ранній, так і в сучасній епосі. У цьому есе досліджується історія ринку електромобілів Німеччини, висвітлюються ключові події, технологічні досягнення та політичні ініціативи, які сформували галузь.
Історія електромобілів у Німеччині сягає кінця 19-го та початку 20-го століть. У 1898 році доктор Фердинанд Порше сконструював Egger-Lohner C.2 Phaeton, автомобіль з електричним приводом, який міг розвивати швидкість до 22 миль/год. Ця рання інновація стала попередником сучасних електромобілів, які з’явилися згодом. Іншими відомими виробниками перших електромобілів у Німеччині були Studebaker і Detroit Electric, які випускали електромобілі з початку 1900-х до 1930-х років.
Після Другої світової війни німецька індустрія електромобілів зазнала значного занепаду. Зростання популярності двигунів внутрішнього згоряння та збільшення доступності бензину зробили електромобілі менш конкурентоспроможними. Однак нафтова криза 1970-х років призвела до відновлення інтересу до електромобілів, і Німеччина почала інвестувати в дослідження та розробку електромобілів. У цей період з’явилися перші електромобілі з сучасними акумуляторними технологіями, такі як Volkswagen Golf Electric 1970-х років.
Сучасна епоха
За останні роки Німеччина досягла значних успіхів у популяризації електромобілів. Країна поставила перед собою амбітні цілі щодо скорочення викидів парникових газів та поступової відмови від двигунів внутрішнього згоряння. У 2019 році уряд Німеччини оголосив про плани заборонити продаж усіх автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння до 2030 року, що прискорило перехід на електромобілі.
Німецький ринок електромобілів зазнав значного зростання: лише у 2020 році було зареєстровано понад 395 000 нових електромобілів. Такому зростанню сприяли державні стимули, такі як субсидії та податкові відрахування, а також підвищення обізнаності споживачів про екологічні переваги електромобілів. Найбільші автовиробники країни, зокрема Volkswagen, BMW та Mercedes-Benz, також інвестували значні кошти в технології та виробництво електромобілів.
Майбутні виклики
Попри багатообіцяльні перспективи та багату історію, ситуація з виробництвом електромобілів у Німеччині у 2024 році не зовсім оптимістична. План уряду Німеччини щодо субсидування електромобілів, який спочатку планувався до кінця 2024 року, був раптово відкладений після перегляду бюджету на 2024 рік. Це скасування спричинило 60-мільярдний дефіцит у державному бюджеті, що змусило уряд скасувати кілька проєктів.
Однією з головних перешкод є відсутність інфраструктури для зарядки, особливо в сільській місцевості. Крім того, висока початкова вартість електромобілів залишається бар’єром для багатьох споживачів. Однак урядова заборона на використання двигунів внутрішнього згоряння до 2030 року має стимулювати подальші інновації та інвестиції в електромобільну галузь.
Виробництво електромобілів у Німеччині є значним внеском у світовий ринок, посідаючи друге місце після Китаю. Про прихильність країни до виробництва електромобілів свідчать значні обсяги виробництва та значна частка експорту. Попри те, що попереду ще багато викликів, автомобільна промисловість Німеччини залишається ключовим гравцем у формуванні майбутніх транспортних рішень.