Відкриваємо таємницю: як WhatsApp залишається безкоштовним?

WhatsApp працює без стягнення плати за користування та без підписки. Додаток для обміну повідомленнями, створений Яном Кумом і Брайаном Актоном у 2009 році, може похвалитися більш ніж двома мільярдами активних користувачів. Попри свою, здавалося б, безплатну природу, бізнес-модель WhatsApp викликає цікавість. Як WhatsApp генерує дохід і чому він залишається безплатним для користувачів?

Приховані секрети, що стоять за моделлю доходу WhatsApp

WhatsApp View Ones

WhatsApp Inc. розпочала свій фінансовий шлях із раунду фінансування у розмірі 250 000 доларів США, наданого колишніми співробітниками Yahoo, які отримали статус співзасновників. Згодом компанія отримала ще дві фінансові ін’єкції, одна з яких склала 8 мільйонів доларів, а друга – 52 мільйони. Спочатку ці кошти здавалися достатніми для підтримки програми, покриття витрат на сервер і полегшення надсилання підтверджувальних повідомлень користувачам.

На початковому етапі свого розвитку WhatsApp використовував модель підписки, яка демонструвала певну варіативність. У деяких країнах користувачі платили один долар за завантаження, в той час, як в інших перший рік був безплатним, а потім щорічна плата за поновлення становила один долар.

Компанія Xataka провела дослідження динаміки платежів у WhatsApp на ранніх стадіях його розвитку. В Іспанії, спочатку на iOS, користувачам потрібно було зробити лише одноразовий платіж за безстрокову ліцензію. Однак у 2013 році для нових користувачів цієї операційної системи було запроваджено щорічну абонентську плату в розмірі 0,89 євро (пізніше її було скориговано до 0,99 євро). І навпаки, на Android завжди існувала постійна річна плата за підписку, з періодичними загадковими автоматичними поновленнями. Попри ці варіації, користувачі вважали, що сплата цих сум є дуже економічно вигідною порівняно з альтернативою надсилання та оплати SMS-повідомлень.

За відсутності офіційних даних про доходи, було підраховано, що у 2013 році WhatsApp мав 400 мільйонів активних користувачів щомісяця, заробляючи трохи більше ніж 10 мільйонів доларів. У першій половині 2014 року кількість користувачів зросла до 600 мільйонів на місяць, що приносило дохід у розмірі 15,91 мільйона доларів. Наприкінці 2015 року консалтингова компанія Activate стверджувала, що середньорічний дохід WhatsApp становив 6 центів на користувача, хоча важливо зазначити, що ці цифри відображають дохід, а не прибуток, і WhatsApp декларував збитки протягом цих років.

Попри те, що Meta не розкриває фінансову специфіку WhatsApp, не надаючи розбивку доходу по компаніях, Forbes оцінив дохід WhatsApp в діапазоні від 27 до 29 мільярдів доларів за перший квартал 2022 року.

Переважна логіка вказує на дотримання початкової стратегії, коли WhatsApp надавав пріоритет зростанню, а не негайній фінансовій вигоді. Забезпечення достатнього доходу для підтримки повсякденної роботи додатка. Основна увага була зосереджена на розширенні проникнення на ринок, перетворенні додатка на незамінний і сприянні зростанню бази користувачів. Якщо поглянути на формулу успіху в ретроспективі, то вона виглядає як розповідь прямо з кінематографічного сюжету.

Як WhatsApp заробляє мільйони, не беручи з вас грошей

У 2016 році титан реклами Марк Цукерберг зробив значний крок, придбавши WhatsApp. Facebook придбав платформу для обміну повідомленнями за 19 мільярдів доларів, а також додаткову компенсацію у вигляді акцій Facebook, що в підсумку склало близько 21,8 мільярда доларів. Завдяки цьому придбанню Facebook припинив практику стягнення з користувачів євро-платежу.

Імперія Марка Цукерберга тепер мала у своєму розпорядженні найпоширеніший додаток, що забезпечує безпрецедентну основу для монетизації. Встановлення WhatsApp на телефоні та активне користування ним позбавляло потреби в будь-яких переконливих зусиллях.

Придбання WhatsApp компанією Meta мало багато сенсу з різних причин, причому одним з особливо привабливих аспектів був доступ Meta до особистих і поведінкових даних користувачів, попри наскрізне шифрування повідомлень. Сюди входила така інформація, як місцеперебування під час користування додатком і списки контактів, що виявилося безцінним, враховуючи, що основний бізнес Facebook зосереджений на рекламі.

За відносно короткий період WhatsApp вніс зміни до своєї політики конфіденційності. Прийняття цих умов дозволило WhatsApp і Facebook обмінюватися певними даними, наприклад, номерами телефонів. Хоча користувачі мали можливість прийняти умови та відключити обмін даними, це не гарантувало повного імунітету від відстеження.

З фінансової точки зору, озираючись на дев’ять років після придбання, офіційні цифри можуть здатися не надто обнадійливими – лише 10% відшкодування початкових інвестицій. Однак дуже важливо розглядати WhatsApp не як незалежний об’єкт, а як невіддільну частину ширшої метасистеми.

Історія фінансового успіху WhatsApp

Після придбання WhatsApp компанією Facebook, модель підписки для WhatsApp була скасована, а реклама не була введена. Оголошення про новознайдений безплатний статус WhatsApp включало в себе декларацію:

“Починаючи з цього року, ми будемо тестувати інструменти, які дозволять вам використовувати WhatsApp для спілкування з підприємствами та організаціями”.

Це ознаменувало появу WhatsApp Business. Користувачі отримали можливість створювати бізнес-профілі з верифікацією, розблоковувати такі функції, як бізнес-профілі, посилання на вебсайти або сторінки Facebook, налаштовувати автоматичні відповіді, використовувати стаціонарні телефони та навіть інтегрувати WhatsApp API для бізнесу у свої продуктові пропозиції, що додало значний рівень функціональності.

Дійсно, кінцевим продуктом у цій еволюції є WhatsApp Business API. Цей інструмент дозволяє безперешкодно інтегрувати WhatsApp Business у різні системи, що дає змогу компаніям взаємодіяти зі своїми клієнтами за допомогою сповіщень і відповідати на повідомлення клієнтів через такі платформи, як Zendesk, MessageBird, Twilio або власні інструменти, розроблені власними силами.

Щоб розв’язати проблему спаму, Meta запровадила обмеження, які дозволяють компаніям надсилати повідомлення лише тим особам, які ініціювали контакт. Однак API слугує практичним цілям, полегшуючи передачу підтверджень доставлення, нагадувань про зустрічі та квитків на заходи. Демонструючи баланс між залученням клієнтів і запобіганням небажаній комунікації.

WhatsApp Business стягує плату з компаній, які мають понад тисячу розмов, виставляючи рахунки за кожне повідомлення на основі різних тарифів залежно від кількості блоків на мільйон. Крім того, WhatsApp стягує плату з бізнесу за затримку відповідей. Перші 24 години після контакту безплатні, але після цього компаніям виставляється рахунок від 5 до 9 центів за повідомлення, залежно від країни та характеру бізнесу. Вибір WhatsApp Business без використання API або автоматизованих платформ цілком можливий, особливо для малого бізнесу. Але для великих підприємств з мільйонами клієнтів, таких як авіакомпанії, це стає складнішим завданням.

Що стосується WhatsApp Premium, то він є додатковою підпискою для бізнесу, яка надає додаткові інструменти, такі як можливість створювати каталог продуктів або налаштовувати автовідповідачі. Преміумфункція все ще перебуває на стадії розгортання, і офіційні ціни на неї не розголошуються.

По суті, причина, через яку користувачі не платять за WhatsApp, схожа на практику деяких нічних клубів, де жінки можуть відвідувати їх безплатно. Це стратегічний крок, спрямований на забезпечення надійної бази користувачів і залучення.

Розкрито бізнес-модель WhatsApp

У той час як Meta може мати грандіозні плани з Metaverse та іншими амбітними проєктами, WhatsApp залишається улюбленим додатком, який зайняв чільне місце на наших смартфонах. WhatsApp вже досягнув статусу супердодатка завдяки своїй величезній базі користувачів. Але нинішній виклик полягає в тому, щоб перетворитися на супердодаток завдяки основним функціональним можливостям.

Мета полягає не лише в цифрах, а й у тому, щоб запропонувати функції, які зроблять WhatsApp незамінним для користувачів. З розвитком цифрової комунікації WhatsApp прагне вийти за рамки популярної платформи для обміну повідомленнями та стати важливим інструментом, постійно розширюючи свій функціонал.

WhatsApp запровадив функцію платежів від людини до людини (P2P) у додатку, яка наразі працює лише в Індії. Марк Цукерберг оголосив про плани розширити цю функцію по всьому світу. Однак деякі користувачі все ще уникають її, посилаючись на відсутність такого додатка.

WhatsApp, з його переважною присутністю на смартфонах, міг би усунути такі відмовки. Однак, щоб досягти такого розширення, Meta повинна дотримуватися правил кожної країни та отримати необхідні дозволи. Лише в Індії цей процес зайняв два роки.

Для індивідуальних користувачів платежі через WhatsApp не несуть жодних витрат, подібно до моделі Bizum. Ця функція відкриває двері для більшої кількості підприємств, які приєднуються до платформи. За допомогою профілю WhatsApp Business компанії можуть демонструвати продукти, взаємодіяти з клієнтами і навіть полегшувати платежі. Завершення всього процесу покупки – це відповідає кінцевому баченню Марка Цукерберга.

Чим більше компаній інтегруються з WhatsApp, тим більше закріплюється статус платформи як супердодатку не лише для користувачів, але й для функціональних можливостей. Стратегія полягає в тому, щоб зробити його безплатним для користувачів, щоб залучити більше бізнесу, створюючи взаємовигідну екосистему. Чим більше користувачів, тим більша зацікавленість компаній у тому, щоб стати частиною цієї мережі, що розширюється.

What’s your Reaction?
Cool
4
Cool
Happy
1
Happy
Shaking
0
Shaking
Interesting
1
Interesting
Sad
0
Sad
Angry
0
Angry
Читайте Gizchina в Google News

Сподобалась стаття? Подякуй редакції!

Джерело
Поділитися з друзями
Оцініть автора
( 1 оцінка, середнє 1 з 5 )
GizChina.Com.Ua

Открываем тайну: как WhatsApp остается бесплатным?

WhatsApp работает без взимания платы за пользование и без подписки. Приложение для обмена сообщениями, созданное Яном Кумом и Брайаном Актоном в 2009 году, может похвастаться более чем двумя миллиардами активных пользователей. Несмотря на свою, казалось бы, бесплатную природу, бизнес-модель WhatsApp вызывает интерес. Как WhatsApp генерирует доход и почему он остается бесплатным для пользователей?

Скрытые секреты, стоящие за моделью дохода WhatsApp

WhatsApp View Ones

WhatsApp Inc. начала свой финансовый путь с раунда финансирования в размере 250 000 долларов США, предоставленного бывшими сотрудниками Yahoo, которые получили статус соучредителей. Впоследствии компания получила еще две финансовые инъекции, одна из которых составила 8 миллионов долларов, а вторая – 52 миллиона. Сначала эти средства казались достаточными для поддержки приложения, покрытия расходов на сервер и облегчения отправки подтверждающих сообщений пользователям.

На начальном этапе своего развития WhatsApp использовал модель подписки, которая демонстрировала определенную вариативность. В некоторых странах пользователи платили один доллар за загрузку, в то время как в других первый год был бесплатным, а затем ежегодная плата за обновление составляла один доллар.

Компания Xataka провела исследование динамики платежей в WhatsApp на ранних стадиях его развития. В Испании, сначала на iOS, пользователям нужно было сделать только одноразовый платеж за бессрочную лицензию. Однако в 2013 году для новых пользователей этой операционной системы была введена ежегодная абонентская плата в размере 0,89 евро (позже она была скорректирована до 0,99 евро). И наоборот, на Android всегда существовала постоянная годовая плата за подписку, с периодическими загадочными автоматическими обновлениями. Несмотря на эти вариации, пользователи считали, что оплата этих сумм является очень экономически выгодной по сравнению с альтернативой отправки и оплаты SMS-сообщений.

При отсутствии официальных данных о доходах, было подсчитано, что в 2013 году WhatsApp имел 400 миллионов активных пользователей ежемесячно, зарабатывая чуть более 10 миллионов долларов. В первой половине 2014 года количество пользователей выросло до 600 миллионов в месяц, что приносило доход в размере 15,91 миллиона долларов. В конце 2015 года консалтинговая компания Activate утверждала, что среднегодовой доход WhatsApp составлял 6 центов на пользователя, хотя важно отметить, что эти цифры отражают доход, а не прибыль, и WhatsApp декларировал убытки в течение этих лет.

Несмотря на то, что Meta не раскрывает финансовую специфику WhatsApp, не предоставляя разбивку дохода по компаниям, Forbes оценил доход WhatsApp в диапазоне от 27 до 29 миллиардов долларов за первый квартал 2022 года.

Преобладающая логика указывает на соблюдение первоначальной стратегии, когда WhatsApp отдавал приоритет росту, а не немедленной финансовой выгоде. Обеспечение достаточного дохода для поддержания повседневной работы приложения. Основное внимание было сосредоточено на расширении проникновения на рынок, превращении приложения в незаменимое и содействии росту пользовательской базы. Если взглянуть на формулу успеха в ретроспективе, то она выглядит как рассказ прямо из кинематографического сюжета.

Как WhatsApp зарабатывает миллионы, не беря с вас денег

В 2016 году титан рекламы Марк Цукерберг сделал значительный шаг, приобретя WhatsApp. Facebook приобрел платформу для обмена сообщениями за 19 миллиардов долларов, а также дополнительную компенсацию в виде акций Facebook, что в итоге составило около 21,8 миллиарда долларов. Благодаря этому приобретению Facebook прекратил практику взимания с пользователей евро-платежа.

Империя Марка Цукерберга теперь располагала самым распространенным приложением, обеспечивающим беспрецедентную основу для монетизации. Установка WhatsApp на телефоне и активное пользование им лишало потребности в каких-либо убедительных усилиях.

Приобретение WhatsApp компанией Meta имело много смысла по разным причинам, причем одним из особенно привлекательных аспектов был доступ Meta к личным и поведенческим данным пользователей, несмотря на сквозное шифрование сообщений. Сюда входила такая информация, как местонахождение во время пользования приложением и списки контактов, что оказалось бесценным, учитывая, что основной бизнес Facebook сосредоточен на рекламе.

За относительно короткий период WhatsApp внес изменения в свою политику конфиденциальности. Принятие этих условий позволило WhatsApp и Facebook обмениваться определенными данными, например, номерами телефонов. Хотя пользователи имели возможность принять условия и отключить обмен данными, это не гарантировало полного иммунитета от отслеживания.

С финансовой точки зрения, оглядываясь на девять лет после приобретения, официальные цифры могут показаться не слишком обнадеживающими – только 10% возмещения первоначальных инвестиций. Однако очень важно рассматривать WhatsApp не как независимый объект, а как неотъемлемую часть более широкой метасистемы.

История финансового успеха WhatsApp

После приобретения WhatsApp компанией Facebook, модель подписки для WhatsApp была отменена, а реклама не была введена. Объявление о новообретенном бесплатном статусе WhatsApp включало в себя декларацию:

“Начиная с этого года, мы будем тестировать инструменты, которые позволят вам использовать WhatsApp для общения с предприятиями и организациями”.

Это ознаменовало появление WhatsApp Business. Пользователи получили возможность создавать бизнес-профили с верификацией, разблокировать такие функции, как бизнес-профили, ссылки на веб-сайты или страницы Facebook, настраивать автоматические ответы, использовать стационарные телефоны и даже интегрировать WhatsApp API для бизнеса в свои продуктовые предложения, что добавило значительный уровень функциональности.

Действительно, конечным продуктом в этой эволюции является WhatsApp Business API. Этот инструмент позволяет беспрепятственно интегрировать WhatsApp Business в различные системы, что позволяет компаниям взаимодействовать со своими клиентами с помощью уведомлений и отвечать на сообщения клиентов через такие платформы, как Zendesk, MessageBird, Twilio или собственные инструменты, разработанные собственными силами.

Чтобы решить проблему спама, Meta ввела ограничения, которые позволяют компаниям отправлять сообщения только тем лицам, которые инициировали контакт. Однако API служит практическим целям, облегчая передачу подтверждений доставки, напоминаний о встречах и билетов на мероприятия. Демонстрируя баланс между привлечением клиентов и предотвращением нежелательной коммуникации.

WhatsApp Business взимает плату с компаний, которые имеют более тысячи разговоров, выставляя счета за каждое сообщение на основе различных тарифов в зависимости от количества блоков на миллион. Кроме того, WhatsApp взимает плату с бизнеса за задержку ответов. Первые 24 часа после контакта бесплатны, но после этого компаниям выставляется счет от 5 до 9 центов за сообщение, в зависимости от страны и характера бизнеса. Выбор WhatsApp Business без использования API или автоматизированных платформ вполне возможен, особенно для малого бизнеса. Но для крупных предприятий с миллионами клиентов, таких как авиакомпании, это становится более сложной задачей.

Что касается WhatsApp Premium, то он является дополнительной подпиской для бизнеса, которая предоставляет дополнительные инструменты, такие как возможность создавать каталог продуктов или настраивать автоответчики. Премиум-функция все еще находится на стадии развертывания, и официальные цены на нее не разглашаются.

По сути, причина, по которой пользователи не платят за WhatsApp, похожа на практику некоторых ночных клубов, где женщины могут посещать их бесплатно. Это стратегический шаг, направленный на обеспечение надежной базы пользователей и привлечение.

Раскрыта бизнес-модель WhatsApp

В то время как Meta может иметь грандиозные планы с Metaverse и другими амбициозными проектами, WhatsApp остается любимым приложением, которое заняло видное место на наших смартфонах. WhatsApp уже достиг статуса суперприложения благодаря своей огромной базе пользователей. Но нынешний вызов заключается в том, чтобы превратиться в суперприложение благодаря основным функциональным возможностям.

Цель заключается не только в цифрах, но и в том, чтобы предложить функции, которые сделают WhatsApp незаменимым для пользователей. С развитием цифровой коммуникации WhatsApp стремится выйти за рамки популярной платформы для обмена сообщениями и стать важным инструментом, постоянно расширяя свой функционал.

WhatsApp ввел функцию платежей от человека к человеку (P2P) в приложении, которая пока работает только в Индии. Марк Цукерберг объявил о планах расширить эту функцию по всему миру. Однако некоторые пользователи все еще избегают ее, ссылаясь на отсутствие такого приложения.

WhatsApp, с его подавляющим присутствием на смартфонах, мог бы устранить такие отговорки. Однако чтобы достичь такого расширения, Meta должна соблюдать правила каждой страны и получить необходимые разрешения. Только в Индии этот процесс занял два года.

Для индивидуальных пользователей платежи через WhatsApp не несут никаких затрат, подобно модели Bizum. Эта функция открывает двери для большего количества предприятий, которые присоединяются к платформе. С помощью профиля WhatsApp Business компании могут демонстрировать продукты, взаимодействовать с клиентами и даже облегчать платежи. Завершение всего процесса покупки – это соответствует конечному видению Марка Цукерберга.

Чем больше компаний интегрируются с WhatsApp, тем больше закрепляется статус платформы как суперприложения не только для пользователей, но и для функциональных возможностей. Стратегия заключается в том, чтобы сделать его бесплатным для пользователей, чтобы привлечь больше бизнеса, создавая взаимовыгодную экосистему. Чем больше пользователей, тем больше заинтересованность компаний в том, чтобы стать частью этой расширяющейся сети.

What’s your Reaction?
Cool
2
Cool
Happy
0
Happy
Shaking
1
Shaking
Interesting
0
Interesting
Sad
0
Sad
Angry
0
Angry
Читайте Gizchina в Google News

Сподобалась стаття? Подякуй редакції!

Джерело
Поділитися з друзями
Оцініть автора
( 1 оцінка, середнє 1 з 5 )
GizChina.Com.Ua