Як повідомляє “Toronto Star”, очікується, що канадський уряд оголосить про нові правила вже цього тижня. Нові правила вимагатимуть нульових викидів від усіх автомобілів. Це означає, що країна хоче заборонити використання автомобілів, що працюють на паливі. Регламент називається “Стандарт доступності електромобілів”. Він сподівається розв’язати проблему “надмірного часу очікування”, “забезпечивши достатню кількість електромобілів на канадському ринку”, щоб задовольнити “великий і зростальний” попит.
Джерела повідомляють, що у 2022 році в Канаді було продано близько 85 000 електромобілів з акумуляторними батареями. Однак вплив на американський та інші ринки, ймовірно, буде мінімальним. Згідно зі “Стандартом доступності електромобілів”, до 2026 року 20% усіх нових автомобілів, проданих у Канаді, будуть транспортними засобами на нових джерелах енергії. Це містить чисто електричні транспортні засоби, транспортні засоби на паливних елементах та гібридні транспортні засоби з можливістю підзарядки. До 2030 року ця частка зросте до 60%, а до 2035 року досягне 100%.
- До 2026 року – 20% продажів нових транспортних засобів повинні становити автомобілі з нульовим рівнем викидів (ZEV)
- До 2030 року – 60% продажів нових транспортних засобів повинні бути ZEV
- До 2035 року – 100% продажів нових транспортних засобів повинні бути ZEV
Нове правило не дозволить канадцям купувати нові автомобілі, що працюють на паливі, в дилерських центрах або автосалонах. Уряд планує впроваджувати ці правила протягом наступних 12 років. Очікується, що купувати та продавати автомобілі, які не є транспортними засобами з нульовим рівнем викидів, буде дедалі важче. Таким чином, це заохотить канадців розглянути більш екологічні альтернативи, такі як електромобілі.
Вплив на покупців автомобілів
Щоб бути зрозумілим, зараз автомобілі на паливі не заборонені в Канаді федеральним урядом. Федеральний уряд просто регулює продаж нових автомобілів, що працюють на паливі. Канадці й надалі зможуть купувати вживані автомобілі з бензиновим двигуном. Однак нове правило не дозволить канадцям купувати нові автомобілі на паливі в дилерських центрах або автосалонах. Це означає, що з часом не залишиться жодного автомобіля на паливі, який можна було б купити, оскільки не буде нових продуктів.
Канадська телерадіомовна корпорація (CBC) заявила, що очікується, що протягом 25 років вартість виробництва нових енергетичних транспортних засобів і зарядних станцій досягне 24,5 мільярда канадських доларів і заощадить канадцям 33,9 мільярда канадських доларів витрат на енергоносії. CBC також повідомляє, що автовиробники також можуть заробляти вуглецеві кредити на основі кількості проданих електромобілів. У цій схемі чистіші автомобілі зароблятимуть більше балів. Крім того, автомобільні бренди можуть накопичувати бали, інвестуючи в інфраструктуру зарядних станцій для електромобілів та випускаючи більше електромобілів до того, як правила будуть впроваджені у 2026 році.
Потенційні наслідки заборони
Заборона автомобілів на паливі до 2035 року може мати непередбачувані наслідки. Наприклад, оскільки десятки автомобільних брендів готуються до остаточного припинення виробництва, подібні випадки накопичення транспортних засобів можуть вразити та канадський автомобільний ринок. Особливо, коли західні уряди поступово відмовляються від автомобілів, що працюють на паливі, саме в той час, коли двигуни внутрішнього згоряння досягають нових вершин продуктивності та ефективності.
Висновок
Нові правила канадського уряду щодо заборони продажу нових автомобілів, що працюють на паливі, до 2035 року є частиною його ширшої мети — зменшити забруднення довкілля та боротися зі зміною клімату. Нові правила не дозволять канадцям купувати нові автомобілі, що працюють на паливі, в дилерських центрах або автосалонах. Уряд також планує впроваджувати ці правила протягом наступних 12 років, а зміни почнуться вже у 2026 році. Очікується, що купувати та продавати автомобілі, які не є транспортними засобами з нульовим рівнем викидів, буде дедалі важче, що спонукатиме канадців розглядати більш екологічні альтернативи, такі як електромобілі.