Tesla, бренд електромобілів, відомий своїми інноваційними технологіями та функціями автономного водіння, готується до першого судового процесу, пов’язаного зі смертельним випадком через автопілот. Судовий процес відбудеться у Каліфорнії та Флориді, де сталися дві окремі аварії за участю автомобілів Tesla Model 3 з активною функцією автопілота (AP). Надалі в тексті статті літери “AP” будуть використовуватися для позначення “Автопілота”. Функція AP від Tesla – це вдосконалена система допомоги водієві, яка дозволяє автомобілю автоматично керувати, прискорюватися та гальмувати за певних умов. Вона покликана допомогти водієві та підвищити безпеку на дорозі. Однак ця функція стала об’єктом пильної уваги та суперечок через її обмеження та інциденти, пов’язані з нещасними випадками.
AP використовує комбінацію датчиків, камер і радарів для виявлення та реагування на навколишнє оточення автомобіля. Вона може виконувати такі завдання, як центрування смуги руху, адаптивний круїз-контроль і автоматичне екстрене гальмування. Час від часу Tesla оновлює систему AP через OTA або бездротове оновлення програмного забезпечення.
Смертельна аварія з автопілотом Tesla: Судова тяганина
Майбутній судовий розгляд стосується двох окремих аварій, що призвели до смертельних випадків
Випадок 1
В одному випадку Tesla Model S на автопілоті потрапила в зіткнення, яке призвело до загибелі двох людей. Водій Tesla Model S зараз постає перед судом за цей інцидент. У позові стверджується, що система AP призвела до того, що Model 3 5o Майки Лі з’їхав з дороги на швидкості 65 миль/год, врізався в дерево і загорівся. Все це сталося за кілька секунд. Аварія, що сталася у 2019 році, забрала життя Лі та залишила двох людей важко пораненими.
Один з них – 8-річний хлопчик (йому зараз 12 років), у якого розірвало кишківник. Спадкоємці Лі та пасажири автомобіля звинувачують Tesla в тому, що компанія знала про проблеми з АП та іншими системами безпеки. Однак вони стверджують, що компанія все одно продала автомобіль з дефектами. Розгляд цієї справи розпочнеться в середині вересня в суді Каліфорнії.
Випадок 2
Друга справа розпочнеться на початку жовтня в суді штату Флорида. Вона стосується аварії 2019 року, в якій загинув власник Tesla Model 3 Стівен Баннер. Автомобіль Баннера в’їхав під причіп, який розтрощив дах автомобіля, і Баннер загинув на місці. Згідно з позовом, поданим дружиною Баннера, AP не встигла загальмувати або об’їхати причіп. Вона стверджує, що AP не зробила нічого, щоб спробувати уникнути аварії
Судові процеси навколо цих аварій включають як кримінальні, так і цивільні справи. У кримінальній справі водія Tesla Model S звинувачують у ненавмисному вбивстві. Водія судитимуть як головного винуватця загибелі людей. З іншого боку, сім’ї жертв подали цивільні позови як проти водія, так і проти компанії Tesla. Результати цих справ визначать ступінь відповідальності для системи AP.
Реакція компанії Tesla
Компанія Tesla заявила про помилку водія в обох аваріях, заперечила свою відповідальність і наполягала на тому, що система AP безпечна, коли її контролюють люди. На думку Tesla, водії повинні зосереджуватися на дорозі та міцно тримати руки на кермі.
“Сьогодні на дорогах немає безпілотних автомобілів”, – заявили в компанії.
Завершальні слова
Перший судовий процес над Tesla, пов’язаний зі смертельним випадком, відбудеться в Каліфорнії та Флориді. Судовий процес проллє світло на правові наслідки нещасних випадків за участю безпілотних автомобілів. Він також проллє світло на відповідальність водія і брендів. У міру того, як розгортатиметься судовий процес, експерти галузі, регулятори та широка громадськість уважно стежитимуть за його перебігом. Це пов’язано з тим, що він може сформувати майбутню тенденцію в галузі безпілотних автомобілів, особливо в США.