Міжнародна корпорація даних (IDC), відома своїми дослідженнями даних, нещодавно оприлюднила свої висновки у звіті про світові постачання планшетів і Chromebook за другий квартал (2 кв.) 2023 року. За даними IDC, ринок планшетів зазнав значного спаду: світові постачання впали до 28,3 млн одиниць, що на 29,9% менше, ніж у попередньому кварталі (р/р). Одночасно продовжилося падіння ринку Chromebook, який у 2 кварталі 2023 року скоротився на 1,8% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав 5,8 мільйона одиниць.
Звіт IDC: Світові постачання планшетів і Chromebook у 2 кварталі 2023 року
Квартал продемонстрував стабільно низький попит на планшети. Споживачі проявляли обережність у своїх витратах, що значною мірою пов’язано зі зловісною перспективою зростання інфляції та економічної нестабільності. До цього додалися постійний дефіцит чипів і пов’язані з ним перебої в ланцюжках постачання, що ще більше обмежило доступність планшетів і стало одним із чинників падіння відвантажень.
Q2 2023: Огляд світових постачання планшетів
На тлі загального падіння ринку Apple вкотре продемонструвала свою доблесть, домінуючи в секторі планшетів. Технологічний гігант відвантажив 10,5 мільйона пристроїв, що забезпечило йому 37,0% частки ринку. Хоча це на 16,8% менше, ніж у попередньому році, Apple все одно значно випередила своїх конкурентів за обсягами постачання.
Друге місце посіла компанія Samsung, яка відвантажила 5,8 млн пристроїв, що відповідає 20,6% ринку. На жаль, компанія зіткнулася з падінням постачання планшетів на 18,3% у річному обчисленні. Lenovo вдалося піднятися на третю сходинку, поставивши 2,1 млн пристроїв, що відповідає 7,6% ринку. Однак постачання компанії зазнали значного падіння, скоротившись на 38,8% у річному обчисленні.
До п’ятірки лідерів також увійшли китайські конкуренти HUAWEI та Xiaomi. Постачання HUAWEI досягли 1,7 млн одиниць, що відповідає частці ринку в 5,9%. Тим часом постачання Xiaomi склали 1,0 млн одиниць, що відповідає частці ринку 3,6%. Обидві компанії зіткнулися зі спадом, що перевищив 20% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Q2 2023: Огляд світових постачань Chromebook
Хоча Chromebook також зіткнулися зі спадом у 2 кварталі 2023 року, ступінь їхнього скорочення був порівняно незначним. Постачання сягнули 5,8 млн одиниць, що на 1,8% менше, ніж у попередньому кварталі. Цікаво, що цей квартал став першим випадком зростання ринку Chromebook у річному обчисленні з 1 кварталу 2020 року.
Лідером на ринку Chromebook стала компанія HP, яка відвантажила 0,9 мільйона пристроїв, зайнявши 15,6% ринку. Постачання компанії продемонстрували значне зростання, збільшившись на вражаючі 69,2% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Lenovo посіла другу позицію з показником 1,3 млн пристроїв, зайнявши 21,7% ринку. Поставки компанії продемонстрували помірне зростання, збільшившись на 3,1% порівняно з минулим роком. Dell Technologies посіла третє місце, поставивши 1,5 млн пристроїв, що відповідає 25,6% ринку. На жаль, постачання компанії скоротилися на 14,9% порівняно з минулим роком.
Перспективи та висновки
Очікується, що падіння постачання планшетів збережеться і в наступних кварталах. Обережна купівельна поведінка споживачів у поєднанні з тривалими перебоями в ланцюжку постачання, ймовірно, стане основною рушійною силою цієї траєкторії. Однак для ринку Chromebook прогнозується відносно стабільніший курс. Ці пристрої зберігають свою популярність в освітніх та корпоративних колах, виступаючи захистом від ринкових коливань.
У світлі цих подій, Ануропа Натарадж, старший аналітик з дослідження мобільності та споживчих пристроїв IDC, висловила свої міркування:
“Нещодавні економічні ринкові умови спричинили хвилю розгортання планшетів. Особливо на ринках, що розвиваються, економічно ефективні продукти з великою кількістю функцій набули значної популярності завдяки своїй високій ціннісній пропозиції для споживачів. Цей ландшафт приваблює нових учасників, сприяючи вищим темпам зростання на ринках, що розвиваються, порівняно з їхніми більш зрілими аналогами”.
Отже, звіт IDC за другий квартал 2023 року змальовує детальну картину ринків планшетів та Chromebook, розкриваючи виклики, лідерів ринку та потенційні шляхи для майбутнього зростання.