На компанію Tesla, яка виробляє електромобілі, подали до суду в США за нібито завищення пробігу. У середу троє каліфорнійських автовласників подали до суду на Tesla. Вони стверджують, що компанія зробила неправдиві заяви та підробила оцінки пробігу своїх електромобілів. Позов був поданий до окружного суду Північного округу Каліфорнії. Троє власників Tesla сподіваються перевести справу в розряд колективних позовів, щоб усі власники нових Model 3, Model S, Model Y і Model X в Каліфорнії могли приєднатися до справи й вимагати відшкодування збитків. Конкретна сума відшкодування збитків поки що невідома.
Позивачі стверджують
Позивачі стверджують, що три моделі Tesla не доїжджають до заявленого пробігу. Вони також стверджують, що Tesla знає про це, але продовжує рекламувати завищений пробіг, щоб отримати конкурентну перевагу над іншими брендами. Позов вимагає відшкодування збитків позивачам і судового наказу, що зобов’язує Tesla припинити завищувати пробіг своїх автомобілів.
Позов посилається на нещодавню статтю Reuters, в якій стверджується, що генеральний директор Tesla Ілон Маск доручив своїй команді надати “оптимістичну” оцінку пробігу, щоб привабити користувачів до купівлі автомобіля. Однак багато власників подали скарги на запас ходу автомобіля та перевантаженість сервісних центрів. У відповідь на це Reuters стверджує, що Tesla створила в Неваді “групу з відволікання уваги”, щоб зменшити кількість зустрічей, пов’язаних із заправкою.
У позові стверджується, що Tesla порушує умови гарантії на автомобілі та вчиняє шахрайство. У ньому також стверджується, що практика Tesla є несправедливою стосовно інших брендів і користувачів. Адам Едвардс, адвокат юридичної фірми Milberg Coleman Bryson Phillips Grossman, що представляє інтереси власників Tesla, сказав у своїй заяві… “Простіше кажучи, Tesla зобов’язана поставляти продукт, який працює так, як заявлено”.
Троє позивачів навели приклади, коли їхні автомобілі Tesla не мали заявленого запасу ходу. Вони заявили, що подавали скарги до компанії Tesla, але не отримали жодної позитивної відповіді. Один з позивачів – Джеймс Портер, власник Model Y з Петалума, штат Каліфорнія. Портер наводить приклад поїздки, під час якої він “втратив близько 182 миль” запасу ходу, хоча проїхав лише 92 милі. У позові йдеться
“Якби Tesla чесно рекламувала запас ходу своїх електромобілів, користувачі або не купували б автомобілі Tesla Model, або платили б за них менше”.
Інші помітні судові процеси за участю Tesla
Це не перший випадок, коли Tesla зіткнеться з судовим процесом за останні роки. Компанія зіткнулася з кількома судовими позовами щодо своїх автомобілів і того, що вона говорить у своїй рекламі. Деякі з найпомітніших випадків за останній час показані нижче
1. Позов проти Autopilot та FSD:
У вересні 2022 року проти Tesla було подано колективний федеральний позов. У позові стверджується, що Tesla вводить в оману користувачів, які купили або орендували автомобілі Tesla з функцією Autopilot. У позові також стверджується, що компанія робить те ж саме з розширеною функцією Autopilot, а також з функцією FSD. У ньому стверджується, що реклама Tesla є оманливою, оскільки ця функція не “працює в повному обсязі” і навіть не близька до того, щоб працювати так, як стверджує Tesla. За даними Reuters, Tesla знала, що ці функції або не працюють повністю, або роблять автомобілі небезпечними, однак нічого не зробила з цим.
2. Позов про фальсифікацію можливостей автопілота:
У квітні 2017 року власники Tesla подали колективний позов через те, що Tesla обманювала користувачів щодо можливостей свого Autopilot 2. У позові стверджується, що “покупці постраждалих автомобілів стали бета-тестерами недопрацьованого програмного забезпечення, яке робить автомобілі Tesla дуже небезпечними при активному використанні”.
3. Позов Департаменту цивільних прав Каліфорнії:
У квітні 2022 року федеральний суддя Вільям Оррік підтримав рішення присяжних про відповідальність Tesla, але зменшив суму компенсації до 15 мільйонів доларів. Тесла намагалася обмежити суму до 600 000 доларів. У квітні 2023 року присяжні під час нового судового розгляду зменшили суму до 1,6 мільйона доларів. Позов був поданий Департаментом цивільних прав Каліфорнії, який стверджував, що Tesla не змогла запобігти расовій дискримінації на своєму заводі у Фремонті.
4. Позов про втручання в приватне життя:
У квітні 2023 року власник каліфорнійської Tesla подав до суду на виробника електромобілів, звинувативши його в порушенні приватного життя користувачів. Позов був поданий після того, як агентство Reuters повідомило, що групи співробітників Tesla в період з 2019 по 2022 рік обмінювалися в приватному порядку через внутрішню систему обміну повідомленнями відео та зображеннями, записаними автомобільними камерами користувачів, які іноді носили вкрай інвазивний характер.
Завершальні слова
Протягом багатьох років Tesla брала участь у численних судових процесах. Останній з них – позов про те, що Tesla завищувала пробіг своїх автомобілів. У минулому Tesla стикалася з судовими позовами та регуляторними перевірками щодо своїх систем автопілота та повного самостійного водіння (FSD), а також з претензіями щодо безпеки цих систем. У квітні агентство Reuters повідомило, що співробітники Tesla поділилися конфіденційними зображеннями і відео з камер автомобіля у внутрішній системі обміну повідомленнями. В результаті власник Tesla з Каліфорнії звинуватив Tesla в порушенні приватності користувачів. Користувач також готовий довести справу до колективного позову. Однак у відповідь на цей позов Tesla заявила, що її співробітники не публікували таких зображень чи відео. Справа все ще перебуває на розгляді в суді.
Хоча Tesla успішно захистилася від деяких з цих позовів, вона також була визнана відповідальною в інших. Оскільки Tesla продовжує впроваджувати інновації та розширювати межі можливого в індустрії електромобілів, цілком ймовірно, що вона й надалі стикатиметься з юридичними проблемами на цьому шляху.