Google представив власну технологію штучного інтелекту під назвою Bard 7 лютого 2023 року, маючи намір конкурувати з популярною мовною моделлю OpenAI — ChatGPT-3. Тепер, коли OpenAI випустила GPT-4 для своїх користувачів ChatGPT Plus, технологічний гігант прискорює розробку Bard. Нещодавній звіт показує, що співробітники Google тестують покращену версію під назвою «Big Bard». Занурмось в деталі того, яке майбутнє чат-ботів зі штучним інтелектом чекає на користувачів і як гіганти конкурують між собою за лідерство.
Що таке новітній АІ-бот Google Bard?
Bard – це чат-бот зі штучним інтелектом від Google, який працює подібно до ChatGPT. Користувачі можуть отримувати інформацію, розмовляючи з чат-ботом. Чат-бот використовує полегшену версію мовної моделі Google для діалогових додатків (LaMDA). За словами Пічаї, Bard доступний для тестування лише кільком користувачам, але незабаром він стане загальнодоступним. Згідно з нещодавнім звітом Tech Insider, співробітники Google вже проводять внутрішнє тестування покращеної версії Bard під назвою Big Bard. Нова версія чат-бота надає більш схожі на людські відповіді, оскільки використовує більші параметри, які роблять його більш інтелектуальним.
Bard був покликаний допомогти споживачам легше знаходити інформацію. Тепер чат-бот від Google надає користувачам складні матеріали доступною мовою, а також свіжу, якісну та перевірену інформацію. Bard є конкурентом ChatGPT через його швидку розробку та випуск.
Чи може Bard конкурувати зі штучним інтелектом ChatGPT?
У попередньому звіті про Bard ми розповідали, на що він здатен, і ось нагадаємо. Компанія Google, відома своїм домінуванням в індустрії пошукових систем, оголосила про дебют Bard, чат-бота на основі штучного інтелекту. Чат-бот надаватиме споживачам найактуальніші та найякісніші відповіді на їхні запитання. Це означає, що новітня технологія штучного інтелекту Google може тримати клієнтів в курсі поточних подій, тоді як ChatGPT зазвичай надає дані до 2021 року. LaMDA (Мовна модель для діалогових додатків), згорткова нейронна мовна модель, розроблена Google, забезпечує роботу Bard.
Оскільки менші моделі часто вимагають меншої потужності комп’ютера, Google зараз представляє Bard з полегшеною версією LaMDA. В результаті Bard зможе охопити більшу кількість користувачів і зібрати більше відгуків. Google збиратиме інформацію від зовнішніх користувачів і використовуватиме її для покращення якості відповідей Барда на основі реальних даних.
Чат-бот Bard від Google поєднує в собі силу, інтелект та винахідливість. ШІ збиратиме інформацію від споживачів за допомогою відповідей та Інтернету. Спочатку Google пропонує систему штучного інтелекту для тестування з полегшеною версією LaMDA. Основна увага буде приділена збору зворотного зв’язку через Bard з метою вдосконалення системи штучного інтелекту в майбутньому.
Як користуватися новим Bard від Google?
Коли ChatGPT був вперше випущений, він був відкритий для громадськості для тестування, і будь-хто зацікавлений міг просто отримати доступ до програми через вебсайт OpenAI. Однак це не так у випадку з Google Bard. Хоча інструмент все ще перебуває на початковій стадії тестування, компанія ще не зробила його загальнодоступним, і доступ до нього має лише обрана кількість людей. Мало того, лише деякі співробітники команди розробників мають доступ до кращої версії Bard для внутрішнього тестування.
Чи вперше Google намагається конкурувати з трендовими технологіями?
На початку 2010-х років Google відчував паніку, оскільки Facebook був на підйомі, і Google побоювався, що гігант соціальної мережі незабаром затьмарить їхню пошукову систему. У відповідь тодішній генеральний директор компанії Ларрі Пейдж наказав своїм співробітникам, що їхні бонуси тепер будуть залежати від успіху Google у сфері соціальних мереж. Ця вказівка призвела до хвилі соціальних інтеграцій у всі продукти Google, що не сподобалося багатьом користувачам.
Одним з найгучніших прикладів стала інтеграція YouTube з Google+, яка призвела до того, що сайт був завалений спамом. Крім того, створення нового облікового запису Gmail вимагало від користувачів створення облікового запису Google+, що фактично усунуло можливість анонімного використання продуктів Google. У пошуку Google навіть з’явилися кнопки “+1” – соціальна функція, яку багато хто вважав нав’язливою.
Але це була лише верхівка айсберга. Google запустив соціальну мережу під назвою «Google Buzz», яка була вбудована в Gmail і викликала значну негативну реакцію, оскільки користувачів спочатку змушували приєднатися до неї ще до фіаско Google+.
Тож варто буде поспостерігати, як Google Bard або Big Bard – якщо вони остаточно вирішать використовувати останню назву — конкуруватимуть з ChatGPT від OpenAI.
Поточні витрати на ШІ надзвичайно високі
Якщо ви вже використовуєте такі інструменти, як ChatGPT, ви, можливо, не знаєте, скільки коштує кожен запит у витратах OpenAi; це приблизно 0,36 цента. За словами Джона Хеннесі з Alphabet, “пошук з використанням ШІ потенційно може коштувати Google в 10 разів більше, ніж звичайний пошуковий запит”. Наразі Google відповідає на понад 8,5 мільярдів запитів; якщо ми просто подивимося на це в контексті, то це буде коштувати понад 1,53 мільярда доларів на день. Це тому, що Google буде використовувати свої центри обробки даних і графічні процесори з Google Cloud, що може коштувати йому вдвічі менше, ніж OpenAI. З усім тим, очевидно, що Google не буде включати Big Bard в Google Search для широкої аудиторії. Спочатку їм доведеться придумати, як продавати його, як і ChatGPT Plus, який зараз дозволяє користувачам отримати доступ до функцій GPT4.
Майбутнє виглядає багатообіцяльним з цією новою тенденцією, коли інструменти штучного інтелекту з’являються зліва, справа і в центрі. Провідні технологічні гіганти борються за лідерство з величезними обсягами даних, і серед них Google має шанс досягти успіху. Однак стратегія OpenAI “спочатку запуск, потім налагодження” поки що дає їм переваги.