Tesla оголосила фінансові звіти за четвертий квартал і рік за 2022 рік. Такі фінансові показники, як дохід і чистий прибуток, досягли хорошого зростання. Але під гарними новинами є й хвилювання. У 2022 році загальний глобальний обсяг постачання Tesla становитиме 1,31 мільйона автомобілів, що не досягне мети продажів у 1,5 мільйона автомобілів. Водночас часте зниження цін також призвело до того, що валовий прибуток компанії Tesla продовжує падати. Дані показують, що у 2022 році ціна акцій Tesla впаде майже на 70%, зменшившись більш ніж на 700 мільярдів доларів. Окрім ціни акцій, акціонерів Tesla також не задовольнила участь Маска в придбанні Twitter у 2022 році. Як кажуть, Tesla тепер потребує штатного генерального директора, щоб переломити ситуацію.
Tesla не досягла цільового показника продажів
Фінансовий звіт показує, що у 2022 році загальний дохід Tesla досягне 81,5 мільярда доларів США, що на 51% більше, ніж минулого року. Чистий прибуток за весь 2022 рік становитиме 12,6 мільярда доларів, що на 128% більше, ніж минулого року. Генеральний директор Tesla Маск назвав 2022 рік найкращим роком у телефонній конференції. Але насправді Tesla не настільки безпечний і безпечний, як він описує.
У 2022 році загальні глобальні постачання Tesla становитимуть 1,31 мільйона автомобілів, що на 40% більше, ніж у 2021 році. Але, на жаль, це не виконали раніше встановлену ціль продажів у 1,5 млн автомобілів. Це призвело до втрати компанії позицію номер один у світі з продажу нових автомобілів на енергії у 2022 році. Tesla фактично була скинута з престолу BYD.
Після того, як протягом двох років поспіль не вдалося досягти мети 50% щорічного зростання продажів автомобілів, Tesla почала знижувати свій прогноз і очікує поставити близько 1,8 мільйона автомобілів у 2023 році. Виходячи з цього, ця цифра лише приблизно на 37% вище, ніж у 2023 році. 2022. В умовах слабкого попиту, Рішення Tesla – знизити ціни.
Багаторазове зниження цін
Як приклад китайського ринку, 24 жовтня 2022 року Tesla офіційно оголосила про зниження цін у Китаї. Серед них скоригований діапазон цін на Tesla Model 3 становить від 265 900 до 349 900 юанів з максимальним падінням на 18 000 юанів (приблизно 2600 доларів). Діапазон цін на Model Y після коригування становить від 288 900 юанів до 397 900 юанів з максимальним зниженням на 37 000 юанів (приблизно 5400 доларів).
Через півмісяця після зниження цін, 8 листопада 2022 року, Tesla офіційно оголосила про запуск обмеженої за часом програми субсидії на страхування при доставленні наявних автомобілів Tesla. З 8 листопада (включно) до 30 листопада (включно), якщо ви придбаєте наявний автомобіль і автостраховку в кооперативному страховому агентстві та завершите отримання автомобіля за графіком, остаточний платіж можна зменшити на 8000 юанів (близько 1170 доларів). Якщо це станеться з 1 грудня (включно) до 31 грудня (включно), остаточний платіж може бути зменшений на 4000 юанів (близько 589 доларів).
У січні цього року, на порозі 2023-го, Tesla знову розпочала режим цінової війни. Компанія Tesla China оголосила на своєму офіційному вебсайті, що ціни на китайські моделі Model 3 і Model Y у продажу будуть скориговані. Зниження цін на інші версії коливається від 20 000 до 48 000 юанів, встановивши новий рекордно низький рівень ціни Tesla в Китаї. Зниження ціни надзвичайно стимулювало продажі. Згідно з повідомленнями, після того, як у січні цього року було оголошено про зниження цін, компанія отримала 30 000 замовлень на автомобілі протягом трьох днів у Китаї.
Зниження цін впливає на валовий прибуток
Хоча зниження цін виглядає круто, а Tesla отримує більше замовлень, прибуток від одного автомобіля падає. Постійне зниження цін також впливає на валовий прибуток автомобільного бізнесу Tesla. У четвертому кварталі 2022 року рентабельність валового прибутку Tesla Motors впала з 27,9% у третьому кварталі до 25,9% порівняно з 30,6% у той самий період 2021 року. Цей показник був нижчим за 30% протягом трьох кварталів поспіль. Зниження ціни в січні цього року також відобразиться у валовому прибутку Tesla в першому кварталі цього року.
Після того, як у січні цього року було оголошено про зниження цін, багато власників Tesla створили групи захисту прав і зібралися в магазинах Tesla досвіду в багатьох місцях. Вони вимагають від Tesla компенсувати власникам, які нещодавно придбали автомобілі. Деякі власники автомобілів стверджують, що вони втрачають величезні гроші відразу після покупки машини.
Однак у Маска, схоже, є свої міркування щодо зниження ціни. Маск наголошує, що підвищення доступності продукції – єдиний спосіб стати брендом електромобілів з багатомільйонним рівнем. «Зміни цін мають значний вплив на середнього споживача, і доступність є дуже важливою – мета Tesla завжди полягає в тому, щоб зробити це доступним для якомога більшої кількості людей». Він каже
Дані фінансового звіту показують, що середня ціна продажу електромобілів Tesla загалом мала тенденцію до зниження протягом останніх кількох років. З 2017 по 2022 рік середня ціна продажу електромобілів Tesla знизилася вдвічі.
Падіння цін на акції, судові процеси… У Маска більше проблем
Через те, що продажі не відповідають очікуванням, тенденція цін на акції Tesla у 2022 році не є ідеальною. Дані показують, що у 2022 році ціна акцій Tesla впаде майже на 70%, зменшившись більш ніж на 700 мільярдів доларів. Але на курс акцій Tesla впливають не лише продажі автомобілів, а й сам Маск. Кілька днів тому в Каліфорнії, Сполучені Штати, офіційно відкрито колективний позов проти Маска, звинуваченого в шахрайстві з цінними паперами. Справа в основному стосувалася твіту Маска у 2018 році про приватизацію Tesla, що спричинило сильний шок для ціни акцій Tesla. Суд ще триває. Якщо Маска визнають винним, йому, можливо, доведеться заплатити мільярди доларів за цей інцидент.
Крім того, ефективність Маска у справі про придбання Twitter також призвела до різкого падіння його особистої репутації. У квітні 2022 року Маск досяг остаточної угоди з радою директорів Twitter про її придбання за ціною 54,2 долара за акцію. Загальна сума угоди становить близько 44 мільярдів доларів. Але невдовзі після того, як очолив Twitter, Маск почав серйозне звільнення. Після того, як Маск очолив Twitter, компанія звільнила близько 80% свого персоналу, залишивши лише близько 1300 співробітників. Однак Ілон Маск у твіті спростовує цей звіт, стверджуючи, що у Twitter працює понад 2300 співробітників. Через втрату персоналу Twitter стало важче розробляти нові функції.
За даними YouGov, через місяць після того, як Маск очолив Twitter, було більше негативних відгуків про Tesla, ніж позитивних. Morning Consult також стверджує, що 38% респондентів позитивно оцінили Tesla.