Ринок смартфонів починає нагадувати комп’ютерний. IDC щойно опублікувала підтвердження. Відповідно до даних, опублікованих консалтинговою компанією, яка спеціалізується на дослідженні ринку, було п’ять років поспіль, коли продажі смартфонів зменшувалися з року в рік.
Однак стався аномальний колапс, і тепер, коли COVID – це здебільшого поганий спогад, цифри не брешуть. У нас більше року були падіння продажів, які погіршуються і вже наближаються до 10%. Початок пандемії був дивним моментом, коли стався миттєвий колапс, подальше відновлення якого означало щорічне збільшення до 25%.
Ринок смартфонів постійно падає
Згідно з даними за третій квартал, який охоплює місяці з липня по вересень, було розповсюджено 301,9 мільйона смартфонів. За попередні дев’ять років це найгірший показник цього кварталу. Меншого показника ми не спостерігали з 2013 року.
На додаток до одиниць, що продаються щокварталу, річна варіація, яку вони представляють, має яскраво виражену тенденцію до зниження (важливо порівнювати ті самі квартали кожного року, щоб нормалізувати сезонність продажів, де зазвичай виділяється різдвяна кампанія). .
Відповідно до проданих одиниць продажі розподіляються між п’ятьма основними виробниками, на які разом припадає майже 70% продажів. Решта 30% — усі інші.
Приголомшливий факт полягає в тому, що в цьому останньому кварталі лише продажі Apple зросли з року в рік. Така ж історія була на комп’ютерному ринку на початку жовтня. У середовищі Windows, яке занепадало, зростали лише Mac.
Інші виробники смартфонів знизилися. Вони зробили це в попередньому кварталі та зараз роблять це знову. Так, Samsung пом’якшує падіння та зберігає комфортне лідерство. З часткою ринку, яка все ще на чотири пункти перевищує частку Apple.
За словами Набіли Попал, директора відділу досліджень IDC Tracker, більша частина цього зниження, зазначеного у звіті IDC, відбулася на ринках, що розвиваються там, де «споживачі з нижчими доходами постраждали від відсутності попиту, зростання витрат та інфляції».
Вони також прогнозують важкий кінець решти 2022 року з більш вираженим падінням і плавним відновленням напередодні 2023 року. Сама Набіла прокоментувала зростання Apple: «Вона все ще стикається з деякими проблемами, оскільки її зростання сповільнилося на кількох ринках, включаючи Китай, через погану макроекономічну ситуацію».
Попит на чипи для смартфонів
Для виробників смартфонів, які переживають серйозну кризу у 2022 році. За словами Qualcomm, ситуація стане набагато складнішою. Американський бізнес просто прогнозує жахливий рік для галузі.
Було представлено четвертий квартал 2022 фінансового року Qualcomm, який триває з липня по вересень. Шанс для одного з найзначніших виробників чіпів для смартфонів оцінити ситуацію.
Компанія передбачала падіння продажів телефонів однозначним числом. Але зараз прогнозується двозначне зниження. «Ми змінюємо наш прогноз щодо обсягів мобільного зв’язку 3G/4G/5G на календарний 2022 рік із однозначного зниження порівняно з минулим роком до двозначного відсотка», – повідомляє Qualcomm. Через невизначеність, спричинену макроекономічним середовищем.
Хоча попит значно нижчий, а обмеження на пропозицію послабилися, сума надто велика. Тому найбільші клієнти Qualcomm, нібито Apple і Samsung, перебувають під тиском щодо скорочення запасів. Це узгоджується з вересневим рішенням бренду Apple не збільшувати виробництво своєї нової лінійки iPhone 14.
Протягом кількох кварталів нічого не повинно змінитися на краще
Квартальні результати Apple, які були доступні минулого тижня, підтверджують твердження Qualcomm. Продажі iPhone не виправдали очікувань аналітиків, але Тим Кук, з усім тим, похвалив свій бізнес, стверджуючи, що він «явно кинув виклик галузевим тенденціям, якщо ви подивитеся на оцінки третьої сторони щодо поточної індустрії смартфонів».
Навіть під час святкового сезону, коли продажі смартфонів зазвичай зростають, за словами Qualcomm, вони залишаться слабкими. Компанія пояснює, що проблема може вирішитися сама по собі через кілька кварталів. Попри ці проблеми, оборот Qualcomm збільшився на 22% порівняно з попереднім роком до 11,4 мільярда доларів. Але це не завадило його акціям впасти на 6%.