Говорячи про ігрові продукти, ми маємо на увазі не тільки ігрові консолі, а й широкий асортимент продуктів, включаючи телевізори з великим екраном, різноманітні периферійні пристрої й навіть стільці. Тому слід розуміти, що ця сфера включає кілька напрямків, отже, сотні тисяч виробників та їхні пропозиції. Однак серед них ігрові приставки, здається, розвиваються швидше. Існують різні фактори, які роблять цю нішу більш привабливою. Але зрозуміло одне, оскільки на цей момент всі новітні ігрові консолі дефіцитні. Тому вони є тим, чого люди шукають більше в порівнянні з іншими.
Ми вирішили порівняти різні ігрові консолі, випущені різними виробниками. Мета цього порівняння — зрозуміти, які моделі виділяються і чому. Звичайно, однією з головних особливостей, яка може зробити кожен з них привабливішим при покупці, є життєвий цикл. Це справедливо для багатьох інших продуктів. Також, як тільки нова ігрова консоль певного бренду з’являється на прилавках, зазвичай виробник припиняє виробництво її попередниці. Але це працює не завжди.
Ще один показник, який показує, популярна та чи інша ігрова консоль чи ні — це кількість відвантажень. Залежно від неї виробники реалізують різні бізнес-стратегії, реалізують різноманітні маркетингові кампанії тощо. Що ж, подивімось, які ігрові консолі мають найбільший попит і чому.
Примітка. Для багатьох цифр та інших важливих даних для нашої статті порівняння ми посилалися на Tiscali. У свою чергу, ЗМІ співпрацювали з VGChartz для більш точних даних. Вся інформація в статті актуальна станом на 27 травня 2022 року.
№1: PlayStation 2
Недаремно PlayStation 2 очолює наш список найкращих ігрових консолей у світі. По всьому світу було відправлено понад 157,68 мільйонів одиниць. Хоча цей продукт вийшов у 2000 році, PlayStation 2 залишалася на полицях до 2006 року. Для ігрових консолей це довгий життєвий цикл.
Існує багато факторів, які роблять цю ігрову консоль справді видатною. Наприклад, на той момент Sony була новим лідером ринку. Тому вона користувався непохитною підтримкою з боку розробників. Крім того, голод на DVD-програвачі був викликаний тим, що люди купили багато консолей як мультимедійних пристроїв.
Завдяки новому процесору під назвою «Emotion Engine» компанія могла завоювати серця багатьох розробників, а також гравців. Фактично, користувачі могли грати не тільки в старі ігри, але й у нові ігри, такі як God of War, Jak & Daxter, Ratchet & Clank та інші.
Слід також зазначити, що ця ігрова консоль кинула виклик першим Xbox (24,65 мільйона) і GameCube (21,74 мільйона відвантажених). Однак жоден з них не міг скласти жорстку конкуренцію PlayStation 2. Ну, тільки в Японії цифри Switch виглядають краще (23,18 мільйона PS2 продано проти 24,84 мільйона проданих комутаторів). У зв’язку з цим, ми повинні сказати, що друга PlayStation залишається найпопулярнішою домашньою консоллю як в Європі (55,28 мільйона відвантажених), так і в Америці (53,65 мільйона відвантажених).
№ 2: PlayStation 4
Не дивуйтеся, побачивши в нашому списку багато ігрових консолей Sony. Вони дійсно добре виступають, і цілком логічно, що вони займуть багато позицій у списку. Щодо другої позиції, то це PlayStation 4. За період 2013-2020 років компанії вдалося продати понад 117 мільйонів одиниць.
З усім тим, слід бути чесними й сказати, що успіх цієї ігрової консолі безпосередньо пов’язаний з причинами, які зруйнували запуск Xbox One. Крім цього, важливу роль зіграло повернення довіри клієнтів і привабливої ексклюзивності під час серії PS3 під керівництвом The Last of Us.
Іншою причиною є чудова конфігурація PlayStation 4. У цьому сенсі остання зробила наголос на найвищій технічній обробці, витонченому ігровому процесі, захопливім світі та захопливій історії.
За даними вищезгаданого VGchartz, консоль зберігає значне відставання від Switch (48,74 млн проти 28,30 млн), у США Switch її вже обігнав (38,69 млн PS4 проти 39,49 млн комутаторів), а в Японії ситуація була clear (9,40 млн PS4 до 24,84 млн перемикачів).
№3: Nintendo Switch
Ігрова консоль Nintendo з’явилася на ринку у 2017 році. З того часу компанії вдалося продати понад 107,65 мільйона одиниць. Це дивовижна цифра, якщо врахувати жорстку конкуренцію в цій галузі.
Вважалося, що Nintendo Switch не вдасться досягти успіху після краху Wii U (13,56 мільйона проданих одиниць). Але те, що зробила японська компанія, була справжньою мініреволюцією. Nintendo Switch замінив майже всі попередні ігрові консолі компанії. У певному сенсі він зібрав усіх своїх клієнтів в одне ціле.
Хоча Switch не був запущений, щоб зайняти перше місце, він становить серйозну конкуренцію іншим моделям.
До речі, наприкінці минулого року президент компанії Шінтаро Фурукава згадував, що Switch знаходиться в середині свого життєвого циклу. Тож це означає, що клієнти все ще можуть купувати цю ігрову консоль протягом кількох років. Крім того, буде багато цікавих ігор, таких як продовження Zelda, Metroid Prime 4 і Bayonetta 3.
№ 4: PlayStation
PlayStation першого покоління була випущена в 1994 році і залишалася на ринку до 2000 року. За цей період нашому героєві вдалося продати понад 102,4 мільйона одиниць.
Sony вийшла на ринок ігор із сенсаційним продуктом, а саме PSX. Це була 32-розрядна консоль, яка дозволяла гравцям вставляти чорні компакт-диски та відтворювати низку дивовижних ігор.
Крім того, він підтримував ігри до 8 осіб. Звичайно, для цього потрібно було придбати відповідні аксесуари. Крім того, це був час, коли розробники створювали 3D-ігри. Тому розробники могли б краще пограти з емоціями гравців. Ми говоримо про це тому, що це було ключовою частиною стратегії Sony на майбутнє. І ми повинні сказати, що він збирався робити ставки знову і знову.
№ 5: Wii
Хоча ми називаємо це невдалим продуктом, продажі цієї ігрової консолі перевищили 101,63 мільйона одиниць протягом 2006-2012 років. Але, чесно кажучи, було багато прихованих речей, і ми досі не можемо зрозуміти, як Wii могла конкурувати з Xbox 360 і PlayStation 3 і вижити. Подивіться, Nintendo Wii не був ігровим пристроєм HD. Нагадуємо, що на той момент всі його конкуренти підтримували HD. Так чи інакше, японська компанія вирішила зробити ставку на оригінальність, і в якомусь сенсі не прорахувалася.
Напевно, головною причиною його успіху був контроль руху. Це було неймовірно інноваційним і змогло захопити кожного. Крім відомих класиків, були й такі цікаві відгалуження, як Dead Space: Extraction або порт Resident Evil 4.
Що стосується цифр, то Wii перевершила PS3 в Японії (12,77 мільйона одиниць) і Сполучених Штатах (45,51 мільйона), тоді як в Європі було продано понад 33,88 мільйона одиниць.
Інші моделі
Вищезазначені п’ять — це ігрові консолі, яким вдалося продати понад 100 мільйонів одиниць протягом свого існування. Звичайно, інші моделі на ринку також показали хороші результати. Але їхня статистика опускається нижче 100-мільйонної позначки.
Наприклад, PlayStation 3, випущена у 2006 році та продана до 2013 року, випустила 87,4 мільйона одиниць. Він був не тільки набагато дорожчим, ніж Xbox 360, але й мав сумнозвісний процесор CELL. Але виробник швидко все зрозумів і спробував виправити ситуацію ексклюзивними назвами, такими як The Last of Us, Metal Gear Solid IV: Guns of the Patriots, God of War 3, Uncharted 2: Among Thieves, Killzone 2 тощо.
Xbox 360 конкурувала з PlayStation 3. Вона була випущена у 2005 році та залишалася на ринку до 2013 року. За цей період компанія продала понад 88,54 мільйона одиниць. Хоча ігрова консоль Microsoft працювала добре на окремих ринках, це був не той продукт, на який багато клієнтів чекали. Так чи інакше, у Сполучених Штатах Microsoft поставила 49,11 мільйона одиниць, а Sony «лише» 29,92 мільйона PS3. У Японії Xbox 360 було продано 1,6 мільйона одиниць.
Nintendo Entertainment System (NES) посіла 8 місце. Це дуже стара ігрова консоль, випущена ще в 1983 році та залишалася на ринку до кінця 1990-х років. Однак цих 7 років вистачило, щоб продати 61,91 мільйона одиниць. Так, це той самий Famicom («Сімейний комп’ютер»). У Японію було відвантажено 19,35 мільйона одиниць, у США – 33,49 мільйона одиниць, а в Європу – 8,30 мільйона одиниць.
Xbox – важливий гравець
Xbox One з’явився на ринку в 2013 році і був доступний для покупки до 2020 року. Загалом було відвантажено 50,57 мільйона одиниць. Ця ігрова консоль викликала багато «базарів». Спроба продати консоль як мультимедійний пристрій для всієї родини, в тому числі і «негравців», не зустріла розуміння. Це було не безпідставно. За словами багатьох людей, Sony вирішила об’єднати всі нерозумні ідеї. Наприклад, це вимагало підключення до Інтернету та датчика руху Kinect.
Xbox традиційно мав проблеми з завоюванням позицій на японському ринку, а Xbox One є найбільшим програшем. Тут було продано лише 114 831 консоль Xbox One. Для порівняння: PS4 наразі досягла 9,4 мільйона, а Switch досягла 24,84 мільйона одиниць. Водночас кількість проданих одиниць Xbox One на місцевому ринку перевищила поточну Xbox Series X / S з 142 024 проданими одиницями.
Остання модель, яка увійшла до десятки найбільш продаваних ігрових консолей, – це Super Nintendo Entertainment System (SNES) з 49,10 мільйонів проданих одиниць. Він був доступний для покупки з 1990 по 1996 рік.
SNES (в Японії називається Super Famicom) є однією з найпопулярніших ігрових консолей в історії. Завдяки більш просунутому апаратному забезпеченню 16-розрядна консоль забезпечила не тільки кращу аудіовізуальну обробку, але й більш складний дизайн гри. Крім того, розробникам часто вдавалося цікавим чином обходити апаратні обмеження, наприклад, Star Fox 1993 року завдяки майстерності творців і чіпу Super FX, розташованому безпосередньо в картриджі, похвалився полігональною графікою.
На продажі SNES суттєво вплинула поява конкурентної 16-розрядної консолі Sega Mega Drive (також відомої як Genesys).
У Японії SNES було продано 17,17 мільйона одиниць, у США – 22,88 мільйона, а в Європі – 8,15 мільйона.
Очевидно, з часом продажі ігрових приставок зростали. Але ми можемо побачити моделі, які виступали у 2000-х. Це означає, що якби компанія могла розробити справді хорошу ігрову консоль, вона могла б добре продаватися. Крім того, ми побачили, що, хоча Сполучені Штати та Європа є двома великими ринками для виробників ігрових консолей, Японія показує, що до чого. У цьому сенсі здається, що серії PlayStation від Sony майже немає рівних. Але заради справедливості Microsoft успішно бореться з японськими компаніями.