Дослідження URL Genius показало, що TikTok і YouTube збирають більше даних, ніж будь-яка програма для соціальних мереж. Дослідження показало, що YouTube, відеосервіс, що належить Google, збирає дані в першу чергу для власної вигоди. Наприклад, це робиться для відстеження історії перегляду або розташування, щоб показувати користувачеві релевантну рекламу. Водночас TikTok, що належить китайській компанії ByteDance, в основному дозволяє стороннім трекерам збирати дані, тому важко сказати, куди ця інформація йде і як вони її використовують.
TikTok і YouTube збирають більше даних, ніж будь-яка програма для соціальних мереж
У випадку зі сторонніми трекерами практично неможливо зрозуміти, хто збирає дані користувача і що це за інформація. Це можуть бути різні дані, включаючи інформацію про місцеперебування, а також особисту інформацію, до якої програма має доступ. Також відзначимо, що сторонні трекери можуть відстежувати активність користувача навіть після виходу з програми.
“Зараз споживачі не можуть бачити, які дані отримують сторонні мережі або як їх дані використовуватимуться”, — пишуть автори звіту.
У дослідженні URL Genius використовувалася функція запису активності програм, доступна на пристроях iOS. З її допомогою вдалося визначити, скільки різних доменів відстежують активність користувачів у програмах YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger та WhatsApp протягом однієї сесії. YouTube та TikTok встановили по 14 мережевих контактів кожен, що значно більше, ніж в інших програм, у яких в середньому всього 6 мережевих підключень.
Також вдалося встановити, що до сервісу належать 10 YouTube-трекерів. Це означає, що платформа в основному відстежує активність користувачів у своїх інтересах. При цьому чотири трекери передавали дані третій стороні. У випадку з TikTok 13 з 14 трекерів поділилися даними з третіми особами й відстеження не припинялося, навіть якщо користувач не давав дозволу налаштування програми.
TikTok в минулому піддавався критиці за збір та використання даних користувача, особливо у разі неповнолітніх користувачів платформи. Торік у політиці конфіденційності TikTok згадувалося, що TikTok може передавати власні дані материнської компанії сервісу, хоча були заяви про те, що платформа дотримувалася заходів безпеки для «захисту конфіденційності даних користувача».