В даний час в Японії продажі електромобілів становлять лише 1%, що набагато нижче, ніж у Китаї та Європі. Але, схоже, японський ринок електромобілів почав набирати обертів.
У 2021 році кількість нових зареєстрованих імпортних електромобілів у Японії збільшилася втричі та досягла 8610 одиниць. З огляду на загальний спад на японському автомобільному ринку, це число пов’язане з дуже важливою зміною тенденцій споживання.
Японська автомобільна промисловість
У Японії високий національний дохід душу населення. Тому логічно, що споживачі завжди віддавали перевагу дорогим європейським автомобілям, таким як Mercedes-Benz. З цієї точки зору Японія може стати важливим цільовим ринком для Tesla. Ще в 2010 році генеральний директор Tesla Ілон Маск передбачив, що одного разу Японія стане другим за величиною ринком Tesla у світі після США.
Проте Японія, як і раніше, не наважується надто сильно покладатися на чисті електромобілі. Наприклад, коли близько десяти років тому Nissan запустив Leaf, класичну модель повністю електричного автомобіля, він не зміг завоювати серця покупців.
У минулому японські автовиробники та урядові відомства не віддавали перевагу чистим електромобілям, але з оптимізмом належали до гібридних автомобілів. Близько 25 років тому Toyota випустила свій новаторський гібрид Prius, і в Японії бензиново-електричні гібриди стали економнішою моделлю. Ми говорили про це у статті та знаємо, що у TOYOTA та всього японського автопрому немає цілей переходити на чисто електричні автомобілі у найближчому майбутньому.
Але все змінюється. І японський автопром не є винятком. Їхні основні конкуренти, такі як General Motors (США) та Volkswagen Group (Німеччина), оголосили про відмову від своїх довгострокових цілей у галузі паливних автомобілів та двигунів внутрішнього згоряння. До того, японська трійця (Toyota – Honda – Nissan) також запустила стратегію використання виключно електромобілів.
Все змінюється
Японія оголосила, що до 2050 вона стане вуглецево-нейтральною. Крім того, японський уряд змінив свою позицію та перестав захищати автомобільну промисловість країни, як це було у минулому. Згідно з планом, до 2030 року Японія має скоротити викиди вуглекислого газу вдвічі у порівнянні з рівнем 2013 року. Також у середині 2030-х років Японія планує припинити продаж бензинових автомобілів.
Водночас, японський уряд збільшує доступність електромобілів. Наприкінці минулого року уряд подвоїв субсидію на споживання електромобілів до максимальної суми 800 000 ієн (7 000 доларів США).
На японському ринку електромобілів довгий час домінували гібрид Toyota Prius та Nissan Leaf. Вони стали першими у світі масовими суто електричними транспортними засобами. Проте новина про те, що японський уряд збільшив субсидії, дуже схвилювала закордонні автомобільні бренди.
Чисті електромобілі Tesla у Японії
Деякі аналітики відзначають, що чисті електричні автомобілі Tesla популярні серед молодих та багатих японців, які, як правило, живуть у містах та їх зручніше заряджати. Вони також цінують незалежний стиль боса Tesla Ілона Маска.
Минулого року Tesla поставила загалом 936 000 електромобілів у всьому світі, що на 87% більше, ніж минулого року. І сталося це у ситуації нестачі чіпів.
За даними дослідницької фірми IHS Markit, у 2021 році Tesla продасть у Японії загалом 5200 автомобілів, що на 174% більше, ніж у 2020 році, коли було 1900 автомобілів. відкладено цього року, оскільки деякі потенційні покупці чекають, коли нова модель Y надійде у продаж у Японії приблизно наприкінці року.
Зниження цін Tesla також підвищило її привабливість японських споживачів. У лютому минулого року Tesla Japan оголосила, що зменшить ціну на далекобійну Model 3 на 24%. Таким чином вона досягне близько 5 мільйонів ієн (близько 43 000 доларів США).
У Берліні, Німеччина, Tesla будує перший у Європі завод із виробництва електромобілів. Найближчим часом його мають добудувати та запустити у виробництво. Незабаром буде запущено ще один завод в Остіні, Техас, США.
Із запуском виробництва на заводі Tesla у Берліні у 2022 році більша частина чистих електромобілів, вироблених компанією у Китаї, буде поставлятися до Японії, Південної Кореї, Індії та інших ринків. Це означає, що ціни на автомобілі Tesla у Японії продовжуватимуть падати.