До 2020 року багато хто вважав індустрію планшетів хорошою частиною нашого минулого. Але COVID-19 змінив усе і воскресив багато ніш, які вважалися мертвими. У результаті в четвертому кварталі 2020 року цей напрямок досяг рекордного рівня. Ми розуміємо, чому планшети можуть стати всіма улюбленими пристроями – карантин змусив багатьох людей вчитися та працювати вдома. Наразі пандемія COVID-19 відступає. Тому розумно бачити уповільнення продажу. Принаймні останній звіт від IDC доводить саме це.
«Хоча 2021 рік був чудовим роком для ринку планшетів, постачання почали сповільнюватися, оскільки ринок пройшов пік попиту в багатьох регіонах», — сказав Ануроопа Натарадж, старший аналітик відділу відстеження мобільних та споживчих пристроїв IDC. «Однак поставки в найближчому майбутньому залишаться вищими за допандемічний рівень, оскільки віртуальне навчання, віддалена робота та споживання мультимедіа залишаються пріоритетами для користувачів».
Читайте також: ТОП-5 найкращих планшетів 2022 року: який купити?
Що ж, загальна картина все ще має непоганий вигляд. Ринок планшетів зріс на 3,2%. Загальний обсяг постачання досяг 168,8 млн штук. З 2016 року це найбільше число. Проте, дивлячись на цифри за четвертий квартал 2021 року, ми бачимо, що попит слабшає.
Постачання планшетів у 2021 році
Наприклад, в останньому кварталі минулого року постачання планшетів скоротилося до 46 мільйонів одиниць. Що ще тривожніше, всі виробники в ТОП-5 продемонстрували негативне зростання у порівнянні з минулим роком. Ну тільки в Amazon був темп зростання 1,3%.
«Більшість початкового попиту на Chromebook була задоволена на основних ринках, таких як США та Європа, і це призвело до уповільнення загального постачання. Однак минулого року попит на Chromebook на ринках, що розвиваються, продовжував зростати», — сказав Джитеш Убрані, менеджер з досліджень в IDC Mobility and Consumer Device Trackers. «Пропозиція Chromebook також була надзвичайно обмеженою, оскільки брак компонентів змусив постачальників віддати перевагу машинам з Windows через їх вищу ціну, що ще більше скоротило постачання Chromebook у глобальному масштабі».
Найгірша ситуація у Samsung та Lenovo. Проте Apple із Купертіно, як і раніше, залишається найбільшим гравцем.
Що стосується Chromebook, то його постачання сильно впало. У четвертому кварталі вони знизилися на 63,6%. Але завдяки добрим результатам за перші три квартали 2021 року загальний обсяг продажів зріс на 13,5%. Chromebook відвантажив 37 мільйонів одиниць у порівнянні з 32,6 мільйона минулого року та близько 15 мільйонів у 2019 році.