«Запальний магнетизм» Боша: історія засновника корпорації

Сьогодні компанія Robert Bosch GmbH відома у всьому світі своєю якісною, надійною та інноваційною продукцією. Концерн має понад 400 представництв та стабільно займає високі позиції на ринку.

Багатьом відомо, що компанія носить ім’я свого засновника – німецького інженера та винахідника Роберта Боша. Але мало хто знає як йому вдалося перетворити маленьку інженерну майстерню в Штутгарті в бізнес світового масштабу. Саме про це у День народження Майстра.

Роберт Бош народився рівно 160 років тому  – 23 вересня 1861 року на землях Південної Німеччини – містечку Альбек на березі Дунаю. Його родина була простого походження, але добре освічена для свого оточення.

Після закінчення школи, Роберт (11-й з 12 дітей у родині) пішов працювати помічником майстра. Згодом служив у інженерному батальйоні та відвідував лекції у вищий технічній школі Штутгарта.

У листопаді 1886 року Бош відкрив у Штутгарті власну фірму під назвою «Майстерня точної механіки та електротехніки». Це і стало відправною точкою майбутньої Robert Bosch Inc. Шлях становлення компанії не був легким. Періодично Бош та його майстри були змушені брати непрофільні та низькооплачувані замовлення (наприклад телефонні системи та електричні дверні дзвоники), а більшу частину прибутку вкладати в устаткування.

«Я завжди діяв відповідно принципу – краще втратити гроші, ніж довіру. Непорушність моїх обіцянок, віра в якість моїх товарів і в моє слово завжди були для мене важливіше, ніж одномоментна вигода», – казав засновник компанії.

«Запальний магнетизм» Боша: історія засновника корпорації

Наступного року відбувся перший технологічний прорив – розробка комерційно успішного пристрою запалювання для газового двигуна від магнето. Магнето – генератор змінного струму, який перетворює механічну енергію в електричну. Компанія настільки вдосконалила цей пристрій, що вже 1890-го року він становив майже половину обсягу продажів.

Подальше удосконалення та адаптація допомогли команді Роберта Боша розв’язати одну з головних проблем становлення автомобільної техніки – запалювання для високооборотних автодвигунів внутрішнього згоряння. Із цього почався комерційний успіх «Майстерні».

«Запальний магнетизм» Боша: історія засновника корпорації

У 1901 році орендованих під виробництво площ вже не вистачало. Проте питання якості продукції, а також довіри покупців і партнерів завжди були для Роберта Боша пріоритетними. Свідоме дотримання цих принципів та прагнення розвитку послугували потужними мотиваторами – Роберт побудував свій перший завод Bosch.

В 1902 році учень Роберта Боша Готтлоб Хонольд винайшов систему запалювання від магнетто високої напруги. Це зробило пристрій універсальним. На початку ХХ століття, після закріплення сильних позицій на ринку Німеччини, компанія почала виходити на нові ринки – Великобританії, потім Франції та інших країн Європи.

У 1906-го році в США запустили рекламу автомобільних двигунів від магнето, що спричинило значний ріст замовлень. Тому у 1910 році Роберт побудовав першу фабрику Bosch у США (у Спрінгфілді, штат Масатчусетс), за кілька років другу – у штаті Нью-Йорк. Представництва відкривалися по всьому світу – у Південній Америці, Азії, Африці та Австралії. Вже у 1913 році 88% продукції компанії продавалося за кордоном.

Таким чином Роберт Бош став одним із першопроходьців європейської промислової революції. Його винаходи стали проривом в автомобілебудуванні та індустріальному розвитку свого часу. А його ставлення до людей – революцією у корпоративних відносинах. Саме Бош першим у Європі запровадив 8-годинний робочий день та конвеєрне виробництво на своїх підприємствах.

«Я плачу гідні зарплати не тому, що у мене багато грошей. У мене багато грошей саме тому, що я плачу гідні зарплати», – цей вислів Роберта у майбутньому неодноразово підтверджувався та став своєрідним девізом відповідальних роботодавців.

Окрім електричного магнето, легендарними винаходами компанії Bosch також є: дизельний насос, електричний стартер, автомобільна фара, автомобільна сирена, механічний тормоз, склоочищувач, паливний фільтр, автомобільне радіо та багато інших.

Його девіз «Краще втратити гроші, ніж довіру» який на перший погляд може призвести до збитків, зрештою став основою бізнесу, побудованого на якості, чесності та повазі до клієнта.

Роберт Бош також активно займався благодійністю, хоча особливо це не афішував. Серед найбільш відомих проєктів – пожертва розміром мільйон німецьких марок Вищій технічній школі Штутгарта (1910 рік), членство в американському союзі «Лицарі праці», яке виступало за права працівників робітничих професій, відкриття лікарні, побудованої його коштом (1940 рік).

«Запальний магнетизм» Боша: історія засновника корпорації

У період Першої світової війни Роберт Бош майже весь прибуток направляв на благодійність, це були мільйони німецьких марок.

У 1921 році заснував власний благодійний фонд. У своєму заповіті (1937 року) Бош наказав направити туди увесь прибуток від дивідендів акцій Robert Bosch GmbH.

У 1960-х роках нащадки Роберта передали свої долі в Robert Bosch GmbH благодійному фонду. Наразі фонд володіє 92% акцій всього концерну.

«Запальний магнетизм» Боша: історія засновника корпорації

«Мені нестерпна думка про те, що хто-небудь при перевірці моєї продукції міг би викрити мене в виробництві недоброякісних товарів», – усе своє життя казав Роберт Бош. Після його смерті цей вислів став філософією компанії. Усі фабрики та заводи Robert Bosch GmbH завжди працюють за найжорсткішими стандартами якості.

Ще одним крилатим висловом в компанії стали слова Роберта про людей: «Ніколи не забувайте про гуманність та поважайте людську гідність у стосунках з людьми».

Історія Роберта Боша, який прожив довге та цікаве життя, створив компанію світового масштабу та назавжди вписав своє ім’я в історію розвитку автомобілебудування – яскравий приклад людини, яка своїм ставленням до знань, технічних експериментів та працівників побудувала глобальний соціально відповідальний бізнес. Бізнес, який існує вже 135 років та в якому досі керуються принципами Великого засновника.

Читайте Gizchina в Google News

Офіційний партнер GizChina Ukraine — магазин Electronic World
Промокод «GizChina» в коментарі до замовлення

Поділитися з друзями

Мене завжди цікавили IT-технології. І оскільки моя попередня багаторічна професійна діяльність (а це дизайн і додрукарська підготовка) неможлива без їх допомоги, то так вийшло, що всім, що було пов'язано з комп'ютерами (наприклад, складанням і модернізацією "заліза", а також налаштуванням софта) мені завжди доводилося займатися самому.

Ну, а з появою в нашому житті гаджетів, сфера моїх інтересів розширилася й на них теж.

Люблю вивчати та аналізувати можливості різних пристроїв, і вже багато років, перш ніж придбати що-небудь нове, завжди дуже довго і ретельно вивчаю можливості кожної з потенційних моделей, проводжу досить тривалу і копітку роботу, читаю огляди, відгуки та порівняння.

Нагородою за витрачений час зазвичай є те, що найчастіше я дійсно отримую найкраще з того, що можна взяти в рамках запланованого мною бюджету.

Оцініть автора
( Поки що оцінок немає )
GizChina.Com.Ua
Додати коментар:

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: