Скільки разів ви заходили на вебсайт і отримували оперативне повідомлення з проханням увімкнути файли cookie? Ну, це скоро зміниться відповідно до нового оголошення від Google. Пару днів тому пошуковий гігант оголосив, що припинить відстежувати користувачів під час прокрутки вебсторінкок. Це робиться роками завдяки так званим файлам cookie. Крім того, компанія пообіцяла не розробляти та не використовувати альтернативу файлам cookie, як тільки це виключить використання сторонніх файлів cookie.
Хоча це може бути гарною новиною для тих, хто займається питаннями конфіденційності, це не означає, що Google перестане використовувати власну інформацію. Ця інформація збирається безпосередньо у користувачів, коли вони відвідують вебсайти та служби, що контролюються Google. До того, смерть файлів cookie не означає, що компанія скоротить свою техніку, яка використовується для ідентифікації жителів Інтернету та розміщення реклами. Поки що це залишиться як є. Google Ads залишається тут, і компанія все ще потребує розумного способу підтримувати свою екосистему.
Кінець файлів cookie означає прощання з початковою главою в Інтернеті. Тим, хто нещодавно попрощався з Flash Player, настав час попрощатися з іншим «персонажем», який був частиною нашої повсякденної навігації в Інтернеті. Комп’ютерні веббраузери визначили важливий період в історії за допомогою інноваційних творінь, і, звичайно, «кукі» були одними з цих нововведень.
Історія всемогутнього печива
Файли cookie спочатку були винаходом комп’ютерного програміста Лу Монтуллі. Він запропонував першу ітерацію Cookies в 1994 році та назвав їх, що стосуються “чарівних cookie”, покладених вченими на звичайні комп’ютерні операції. За відсутності цих файлів cookie, «кожен раз, коли користувач натискає, щоб перейти на іншу сторінку, він стає просто черговим випадковим користувачем, який не має можливості пов’язати їх із дією, яку він зробив кілька хвилин тому». Іншими словами, вебвідстеження.
Файли cookie відкрили браузерам можливість фактично “знати” та “пам’ятати” своїх користувачів. Вони є базовим інструментом, який популяризував Інтернет для більших маркетингових цілей. У «комерційній мережі» файли cookie допомогли породити всесвіт, де особиста конфіденційність легко порушувалася, дозволяючи рекламу тисяч продуктів з’являтись на домашніх сторінках.
Однак нещодавні досягнення в галузі призвели до кінця файлів cookie. Клієнти витрачали роки на збір додатків на мобільних пристроях, які не накопичують відстеження файлів cookie за допомогою Інтернету настільки ефективно, як колись на робочих столах. Наприклад, браузер Google від Chrome працює на шляху блокування цих сторонніх файлів cookie. Браузер Safari від Apple трохи раніше ввів блокування файлів cookie.
За словами Девіда Темкіна, керівника Google: “Люди не повинні приймати відстеження в Інтернеті, щоб отримати переваги відповідної реклами. Google оголосив, що знайде альтернативи цифровим браслетам на щиколотці, і рекламодавцям не потрібно відстежувати окремих споживачів в Інтернеті, щоб отримати переваги цифрової реклами від ефективності “.
Кінець файлів cookie не означає закінчення вебвідстеження
Оскільки Google готовий вбивати файли cookie, ми вважаємо, що вона вже має дієві варіанти своєї моделі отримання прибутку на основі реклами. Насправді маркетологи Google готуються до цього моменту вже кілька років. Вони розробили альтернативні способи відстеження людей, що займаються вебсерфінгом. Крім того, пошуковий гігант створив цифрові інструменти як частину «пісочниці конфіденційності», яка обслуговує рекламу, націлену на групи однодумців.
Тож закінчення файлів cookie обов’язково означає, що вас не відстежуватимуть в Інтернеті. Чесно кажучи, вже немає можливості мати “інтерактивний перегляд”, не погоджуючись з певними умовами.