Перевір телефон: Популярний Android-додаток почав нав'язувати рекламу

Експерти з цифрової безпеки MalwareBytes виявили, що популярний додаток для Android під назвою Сканер штрих-коду перетворився на рекламне програмне забезпечення, яке відкриває власний браузер та показує нав'язливі оголошення.

Розробником програми сканера штрих-коду є компанія Lavabird Ltd., яка вже кілька років успішно поширює її через магазин Google Play. Протягом кількох років програма отримала хорошу репутацію, її завантажували та встановлювали понад 10 мільйонів разів.

Перевір телефон: Популярний Android-додаток почав нав'язувати рекламу

Додаток навіть був частиною програми Google Play Pass, яка дозволяє користувачам Android платити $ 4,99 на місяць або $ 29,99 на рік за встановлення необмежених програм без додаткових витрат. Абонент і до п’яти членів групи / сім’ї могли одночасно користуватися додатком.

Перевір телефон: Популярний Android-додаток почав нав'язувати рекламу

Все змінилося в грудні, коли розробники випустили чергове оновлення. Після цього додаток почав рекламувати програми для очищення смартфонів Android від непотрібних файлів та продовження терміну служби батареї. Так, ця програма видалила файли, що залишились після видалення інших програм; проте користувачі підтвердили, що смартфон почав показувати рекламний вміст занадто часто.

Варто зазначити, що в Google Play існує безліч альтернатив; і ви можете використовувати додаток Google Lens для сканування штрих-кодів, який доступний на великій кількості смартфонів.

Google розглядає можливість захисту конфіденційності, подібно до iOS 14.5 від Apple

Згідно з недавнім звітом, Google розглядає можливість впровадження подібних вимог щодо конфіденційності для програми Apple. Однак при його реалізації він може бути менш суворим, ніж Apple. Оскільки iOS 14.5, iPadOS 14.5 і tvOS 14.5 (зараз у бета-версії), Apple вимагає від розробників отримання згоди користувачів для відстеження їх діяльності в інших додатках та на вебсайт або доступу до випадкових рекламних ідентифікаторів для своїх пристроїв.

Перевір телефон: Популярний Android-додаток почав нав'язувати рекламу

Коли ви відкриваєте програму, за якою ви хочете відстежувати її діяльність, вам буде чітко запропоновано, і має бути необов'язкова підказка, яка включає "дозволити відстеження" або "вимагати, щоб програма не відстежувала".

Попри те, що рекламодавці та деякі розробники додатків протистоять цьому підходу, це дуже гарна новина для користувачів. Тому Google також розглядає можливість додати подібні заходи до власної екосистеми; але щодо обов'язкових вимог Apple вони можуть діяти "менш суворо".

Рішення Google Android може бути схоже на видалення файлів cookie браузера Chrome

Згідно з внутрішніми звітами, для задоволення рекламодавців, беручи до уваги вимоги щодо захисту конфіденційності, обговорення рішення Google Android вказують, що рішення може бути подібним до запланованого браузера Chrome. У 2020 році компанія заявила, що має намір поступово скасувати сторонні файли cookie в Chrome протягом двох років. Google повторив план на початку цього року.

Файли cookie - це спосіб вебсайтів відстежувати користувачів Інтернету та надавати їм більш персоналізовану рекламу. Представник Google сказав: "Ми завжди шукаємо шляхи співпраці з розробниками для вдосконалення стандартів конфіденційності, одночасно будуючи здорову екосистему програм, що підтримується рекламою".

У Google є вебрішення, яке називається «Контроль конфіденційності». Це дозволяє рекламодавцям націлювати людей на подібні інтереси замість приватних осіб. У звіті сказано, що Google може застосувати подібний підхід щодо Android.

Зараз так багато уваги приділяється захисту приватного життя. В еру мережі + великих даних виробники також постійно вивчають нові методи захисту. Для Google важче насправді зробити це, ніж Apple. Завдяки своїй бізнес-моделі йому знадобиться набагато більше даних для впровадження цієї зміни. Тому також неминуча дія полягає у пошуку способу збалансувати захист конфіденційності та інтересів рекламодавців.

Apple і Facebook доводили суперечки через останню політику конфіденційності Apple. Ця політика погана для рекламодавців і може суттєво вплинути на дохід Facebook. З усім тим, користувачі цілком задоволені рішенням Apple визначити пріоритет конфіденційності.

Федір Бубнов

Головний редактор gizchina.com.ua.

Оцініть автора
GizChina.Com.Ua
Додати коментар:

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: